16-03-2018 t/m 16-03-2018, BNO, Danzigerkade 8A, Amsterdam, 9.30 - 17.00 uur, vanaf 175 euro, academie@bno.nl

Bepaal je eigen unieke positie in de markt.

Programma

Positioneren is een brand-management instrument waarvoor de laatste jaren de belangstelling enorm is toegenomen. Waar deze techniek vroeger alleen door aanbieders van consumentengoederen werd gebruikt, zie je nu dat haast elk bedrijf nadenkt over zijn positionering. Of het nu gaat om dienstverleners, business-to-business organisaties, retailers of non-profit organisaties. 

Positioneren gaat aan acquireren vooraf. Je moet eerst weten wat je profiel is. Wat heb je jouw opdrachtgever te bieden? Waarin onderscheid jij je van je collega’s? Wie zijn je klanten, wat zijn hun behoeftes en hoe speel jij daar zodanig op in dat samenwerking vanzelfsprekend wordt? Kortom: wat maakt jou uniek? 

In deze module leer je hoe je je eigen positie bepaalt en definieer je een ‘waardepropositie’; je eigen verhaal, dienstaanbod en de argumenten waarmee je op een natuurlijke manier straks je klanten overtuigt.

Er zijn veel manieren om op een prettige manier acquisitie te doen en iedereen kan daar zijn eigen successtrategie in toepassen. Doel is dat klanten voor jou kiezen. Hoe krijg je dat voor elkaar? 

In deze module leert de deelnemer welke mogelijkheden er zijn om het eerste contact te leggen, hoe je stap voor stap toewerkt naar een opdracht en hoe je op een natuurlijke manier met je opdrachtgever aan de slag gaat.

Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

  • Klantbehoefte definiëren
  • Methodes om positie te kiezen
  • Bepalen waarde propositie
  • Hoe vind je je klant
  • Contact leggen in verschillende situaties
  • Verschillende acquisitietechnieken
  • Het voeren van acquisitiegesprekken
  • Acquisitie op de agenda houden
  • Het binnenhalen van je klant 

Trainer

Deze training wordt verzorgd door Ernst van Dijk van GIFT, het vaste trainingsbureau van de BNO Academie. GIFT heeft ruimschootse ervaring op het gebied van training, coaching en advies binnen de creatieve sector.

Kosten

BNO-leden: 175 euro per persoon, per trainingsdag.
Niet-leden: 210 euro  per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten.
Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.

Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).

Kerncompetenties

Omdat opleidingen weinig aandacht besteden aan de sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk heeft de BNO in samenwerking met een aantal ontwerpbureaus het trainingsprogramma Kerncompetenties ontwikkeld. Dit programma bestaat uit 7 trainingen die als serie maar ook los te volgen zijn. Klik hier voor een overzicht van alle trainingen uit deze serie.

Online registreren voor het event.