t/m 19-05-2015, Kapitaal, Plompetorengracht 4, Utrecht, 19.30 uur (19.00 zaal open), BNO-leden gratis, niet-leden 5 euro, utrecht@bno.nl

Een nieuwe bijeenkomst van BNO Utrecht met drie inspirerende sprekers: Dog and Pony, Aad Goudappel en Hisko Hulsing.

Aad Goudappel werkt als freelance illustrator vanuit Rotterdam. Hij vertaalt complexe ideeën en abstracte thema’s in heldere, krachtige beelden. Zijn herkenbare stijl kenmerkt zich door het gebruik van enkel volle kleurvlakken en de afwezigheid van lijnen. Zijn beelden zien er op eerste gezicht eenvoudig uit maar de illustraties bevatten vaak meerdere lagen. Deze aanpak levert beelden op die tegelijkertijd hedendaags en tijdloos zijn. Opdrachtgevers van Aad zijn onder andere Herman Miller, Wired, Wall Street Journal en Gemeente Rotterdam.

Hisko Hulsing is een animatieregisseur, schilder, illustrator, storyboardtekenaar en componist. Hulsing's korte animatiefilms worden wereldwijd op filmfestivals, internet en televisie vertoond. Zijn laatste korte film Junkyard won 25 internationale prijzen, was de Nederlandse inzending voor de Oscars en werd genomineerd voor een gouden kalf. Hisko Hulsing's stijl kenmerkt zich doordat zijn duistere, realistische olieverfschilderijen de basis vormen van de animatie. Voor de Amerikaanse documentaire Kurt Cobain: Montage of Heck van Brett Morgen maakte hij in zijn stijl twee lange animatiesequenties met zijn 18-koppige team animators. Kurt Cobain: Montage of Heck is wereldwijd uitgebracht in de bioscopen door Universal Pictures. HBO zendt de film in mei 2015 uit in de Verenigde Staten.

Dog and Pony Amsterdam gelooft dat de basis van een ontwerp ligt in een sterk idee. Het ontwerpbureau staat voor vakmanschap en eigentijds en uitgesproken ontwerp. Van boekomslag tot identiteit, van illustratie tot campagne-visual, van traditionele- tot digitale media; de designspecialisten van Dog and Pony creëren medium-onafhankelijke oplossingen en maken prijswinnend werk op nationaal en internationaal niveau voor instellingen en opdrachtgevers als het Koninklijk Concertgebouw, NPO, 3FM, Achtung!, Lebowski Publishers, Cordaid en Felix Meritis. Op dit moment is het bureau onder meer bezig met een zomercampagne voor het Rembrandthuis en met het ontwikkelen van een identiteit voor de Frankfurter Buchmesse, waarvoor Nederland en Vlaanderen in 2016 als gastland zullen optreden.

Meld je aan via utrecht@bno.nl of facebook.com/bnoutrecht.

BNO Utrecht