t/m 14-10-2014, Museum of the Image (MOTI), Boschstraat 22, Breda, 17:30 uur (zaal open), 18:30 uur (aanvang), 21:30 uur (einde), €60 (incl. buffet en borrel) / gratis (DMN-leden), www.eventbrite.nl/e/tickets-dmn-bijeenkomst-nieuwe-verdienmodellen-voor-de-creatieve-industrie-13152021049

Design Management Netwerk (DMN) organiseert 'Nieuwe verdienmodellen voor de creatieve industrie'.

DMN duikt met een groot aantal relevante spelers in de actuele vraag hoe ontwerpers en ontwerpbureaus succesvol kunnen blijven in een snel en ingrijpend veranderende context. Daarin vallen ‘traditionele’ bureaus om of vinden ze zichzelf opnieuw uit. Tegelijkertijd kiezen jonge- en digitale bureaus een andere aanpak, zijn succesvol en groeien volop. Ook opdrachtgevers waarderen de toegevoegde waarde van ontwerpers anders en kiezen voor een andere inzet van creatieven.

Succesvolle scenario's

Als onderdeel van het onderzoeksprogramma ‘Battle of the Souls’ en met de BNO Branchemonitor als aanknopingspunt brengt DMN in een mix van interviews, debat en cases de actuele stand van zaken in kaart. We kijken daarbij met nadruk naar succesvolle oplossingsrichtingen en scenario’s, vanuit het perspectief van zowel ontwerpers, opdrachtgevers als designmanagers. Verwacht antwoorden op vragen zoals: wat is de toegevoegde waarde van ontwerpers? Op welke wijze willen opdrachtgevers ontwerpers inzetten? En hoe zien de succesvolle samenwerkingsvormen van de toekomst er precies uit?

Gastsprekers

Dit evenement wordt aangevuld met vele gastsprekers als Madeleine van Lennep en Freek Kroesbergen (BNO), Bob van der Lee (CEO Total Identity Group), Edo van Dijk (partner en creative director EdenSpiekermann), Roel Stavorinus (publicist, designmanager, docent), Harald Dunnink (oprichter en creatief directeur Momkai), Mark Hoevenaars (strategy director Van Berlo), professor Dany Jacobs (UvA, HKU, onderzoeksprogramma ‘Battle of the Souls’) en Ries Meertens (coach van creatieve ondernemers).
 
Voor een compleet beeld haken tevens een aantal opdrachtgevers en een drietal onderzoekers van het onderzoeksprogramma ‘Battle of the Souls’ (succesfactoren voor samenwerking in de creatieve industrie) aan.

Houd de site in de gaten voor het definitieve programma.

Aanmelden

Aanmelden is verplicht en kan via eventbrite.nl