23-12-2014 - Artikelen en columns uit Adformatie, Marketing Tribune, Tijdschrift voor Marketing en Vormberichten.

Een selectie artikelen, columns en meer met betrekking tot pitches:

Links

Dossier Pitchpijn (Adformatie)

Online dossier van de Adformatie over pitches. Met columns van o.a. Astrid Prummel (hoofdredacteur Adformatie), Diederik Breijer (ceo Mediabrands Benelux), Martin Kersbergen (manager corporate communicatie DELA).

Naar Dossier Pitchpijn ›

"Life is a pitch" (column Marketing Tribune)

Peter Dresmé, maakt zich al een lange tijd druk over het toenemende aantal pitches en de frequentie en komt in deze online column van Marketing Tribune met alternatieven. 

Lees "Life is a pitch" ›

Downloads

Pleidooi voor de slowpitch (Marketing Tribune)

De heersende pitchcultuur staat het vak packaging design in de weg. Hoe kan het beter?

Artikelen uit Vormberichten

In het artikel 'To pitch or not to pitch' (Vormberichten, ed. 1, 2013) komt Viveka van de Vliet tot de conclusie dat er ook opdrachtgevers bestaan die veel geld, tijd en expertise steken in competities steken en daar ook graag voor betalen.

In Zaken #95, de vaste rubriek over de zakelijke kant van de ontwerppraktijk, gaat zakelijk adviseur Kitty de Jong (BNO) in op het BNO Pitchdossier en de pitchbrief waarmee ontwerpers waar ook ter wereld in staat zijn unaniem en eensluidend te reageren op uitnodigingen voor pitches (Vormberichten, ed. 5 2013).

"Circus" (column Tijdschrift voor Marketing)

René Repco (marketing director a.i.) schrijft in Tijdschrift voor Marketing over de onkunde van de marketeer die resulteert in de pitch.

Foto: communicatiebureau BOOM.

To pitch or not to pitch? (Vormberichten ed. 1, 2013)

Zaken #95 - To pitch or not to pitch? (Vormberichten ed. 5, 2013)

Circus (Tijdschrift voor Marketing ed. 10, 2013)

Pleidooi voor de slowpitch (Marketing Tribune ed. 21, 2014)