01-10-2015 - Overkoepeld concept van dBOD voor snoeplijn van AH. 

Type werk en maand/jaar van instroom

Nieuw design. Oktober 2015.

Briefing

Liefde voor snoep is universeel en van alle leeftijden. Maar we weten ook dat suiker niet erg goed voor je is. Albert Heijn besloot daarom dat het tijd was voor een alternatief. Ze creëerden een nieuwe snoeplijn die uitsluitend gebruikmaakt van natuurlijke kleur- en smaakstoffen en vroegen dBOD een sterk en flexibel overkoepelend concept te creëren, voor een totaal assortiment van zo'n 40 verschillende producten.

Oplossing

Om de natuurlijke puurheid van de productlijn te benadrukken, heeft dBOD bewust gekozen voor een wit canvas. Hiermee werd de doorgaans redelijk hysterisch gekleurde vormgeving in het snoepsegment meteen doorbroken. Het overkoepelende 'It's Magic'-concept, waarbij zwart/wit illustraties gecombineerd worden met kleurrijke, frisse productfotografie brengt vervolgens de speelse, creatieve touch. Het geeft elke verpakking een uniek karakter en helpt het eigenlijke product tot leven te brengen.

Credits

Merk: Albert Heijn huismerk
Opdrachtgever: Albert HeijnBureau: dBOD
Creatief team: Ditte Glebbeek (design), Debbie van der Zee (design), Thirza Kok (Illustraties)
Art director: Ditte Glebbeek
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Aïda Kruize / Sandra Rooijmans 

BNO NEXTpack