01-11-2015 - dBOD ontwikkelt packaging design voor Heineken EXTRA VERS.

Type werk en maand/jaar van instroom

Nieuw design. November 2015.

Briefing

De toename van ambachtelijke brouwerijen en microbrouwerijen heeft een aanzienlijke impact gehad op de wereldwijde biermarkt. Opeens worden traditionele pilsjes gezien als mechanisch en niet authentiek. Heineken wilde duidelijk maken dat ze net zo authentiek zijn als de ambachtelijke biertjes: een geheel natuurlijk pilsje, met passie en zonder concessies gebrouwen door 's werelds beste bierbrouwers. Om dit punt te onderstrepen, introduceerden ze hun vernieuwende idee: Heineken EXTRA VERS.

Heineken vroeg dBOD een grensverleggend concept te ontwikkelen.

Oplossing

Anders dan bij de reguliere logistieke keten, wordt Heineken EXTRA VERS rechtstreeks van de brouwerij naar de koelafdeling van de supermarkt getransporteerd, waar het gekoeld en beschermd tegen licht zijn pure en frisse smaak behoudt. Om de versheid te benadrukken, introduceerde dBOD een innovatieve papieren wikkel voor de flesjes, geïnspireerd op de manier waarop ambachtelijke markten hun verse groenten en vis in krantenpapier verpakken. De verpakking maakt onmiddellijk duidelijk dat deze Heineken anders is, verser, en speciale aandacht verdient.

Credits

Merk: Heineken Extra Vers, Bram Westenbrink en Mark van Iterson
Opdrachtgever: Heineken
Bureau: dBOD, Robert Versloot (creatief team), Erik Wadman (Art director) 

BNO NEXTpack