01-06-2015 - Vivera met nieuwe verpakkingen van SOGOOD.

Type werk en maand/jaar van instroom

Redesign/herlancering, geïntroduceerd juni 2015.

Briefing

Vivera, producent van vleesvervangende producten, introduceerde in 1990 voor het eerst zijn vegetarische alternatieven. Doel is om een bredere doelgroep aan te spreken. De nieuwe verpakkingen moeten opvallen in het schap en eveneens een ambachtelijke, natuurlijke uitstraling hebben.

Oplossing

Marktleider Vivera brengt zijn volledige assortiment in een revolutionaire verpakking met een veel eigener karakter. De sleeves zijn zwart met een nieuw logo en een eigen illustratiestijl. Het is een knipoog naar het traditionele slagersbeeld van een koe die in stukken verdeeld is. Zonder obligate fotografie zijn er nu eerlijke verpakkingen gecreëerd die direct de aandacht vragen en de unieke kwaliteiten van de producten en het merk communiceren. Op basis van deze nieuwe verpakkingen is ook de verdere huisstijl van het bedrijf Vivera ontwikkeld.

Credits

Opdrachtgever: Vivera, Gert-Jan Gombert (commercieel manager)
Bureau: SOGOOD, Rob Verhaart (creatief directeur), Jaimy Hoogenhout (designer)

BNO NEXTpack