16-01-2018 - Alles over de BNO Packaging Talent Award, een prijsvraag voor jonge ontwerpers en ontwerpstudenten.

De BNO Packaging Talent Award is een prijsvraag voor jonge ontwerpers en ontwerpstudenten. Aan de hand van een briefing wordt een (conceptuele) design­oplossing gevraagd voor een food of een non-foodverpakking. Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van creatieven en marketeers.

De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. Daarnaast krijgen de winnaars veel publiciteit als de nieuwe generatie packaging designtalent. Doel van de prijsvraag is jong talent te interesseren voor het vakgebied verpakkings­ontwerpen en opleidingen aan te zetten dit ontwerp­specialisme in hun onderwijs­aanbod op te nemen.

Initiatiefnemers

De jongste designprijs voor ontwerptalent is een initiatief van de top van de Nederlandse packaging designbureaus, verenigd in BNO NEXTpack

Winnaars voorgaande edities

2017 - Lennaert van 't Loo, Tijs Kramer, Amanda Ruiter en Eva Verbeek
2016 - Sean Valies, Luna den Hoed
2015 - Denise Veenendaal, Sabine Krouwer
2014 - Zoe Piper, Marcel Kock en Selma Hoitink

Sponsor

De BNO Packaging Talent Award wordt ondersteund door Packaging Innovations: hét marketing & design event over verpakking en display.

In één van 's werelds meest dynamische en ontwikkelende markten is het van vitaal belang dat je op de hoogte blijft van de laatste trends, uitdagingen en oplossingen in de verpakkingsindustrie. Precies daarom brengt Packaging Innovations een hoogwaardig internationaal conferentieprogramma en 100+ potentiële innovatiepartners op dit exclusieve marketing & design event over de kansen in verpakkingen en display. Marketeers, verpakkingsprofessional, designers en merk eigenaren krijgen hier oplossingen voor hun verpakkingsproblemen, creatieve ideeën en innovaties om de concurrent in het schap te verslaan. Ga voor de laatste informatie naar: www.packaging-innovations.nl