12-11-2008 - De BNO organiseert een inkomende missie van Indiase ontwerpbureaus en opinionleaders aan Nederland. 

In het kader van een breed programma dat gericht is op business partnerships tussen Nederlandse en Indiase ontwerpbureaus, organiseert de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) van 16 tot 22 november 2008 een inkomende missie van vijftien Indiase ontwerpbureaus en opinionleaders aan Nederland. De groep zal tijdens het Amsterdam India Festival deelnemen aan de Netherlands Indian Business Meet (NIBM) en kennis maken met Nederlandse ontwerpers, ontwerpbureaus en de Nederlandse 'designecologie' in het algemeen.

Het programma Open Minds India sluit aan op een reeks marktverkenningen van de BNO in 2007 en 2008 in India, waarbij de conclusie was dat business partnerships tussen beide landen zullen resulteren in kansen voor beide partijen zoals betere mogelijkheden tot marktentree en outsourcing. Open Minds India wil naast samenwerking en marktverbreding ook een impuls geven aan een mogelijke samenwerking tussen design onderwijsinstellingen in India en Nederland.

Het programma wordt ondersteund door het ministerie van Economische Zaken, de Nederlandse Ambassade in Delhi en de Premsela Stichting die een journaliste van Campaign India heeft uitgenodigd om met de ontwerpbureaus mee te reizen en verslag te doen. De visuele identiteit van Open minds is voortgekomen uit een speciaal voorbeeldproject tussen de Nederlandse ontwerper Jacques Koeweiden (Koeweiden Postma) en de Indiase ontwerper Rajesh Dahiya (Co-design). 

Internationaal, Export, India