04-10-2011 - De BNO Piet Zwart Prijs ontworpen door Paul Mijksenaar, is genomineerd voor de prijs voor de best ontworpen Nederlandse kunstprijs.

De BNO Piet Zwart Prijs / lifetime achievement award is ontworpen door Paul Mijksenaar toen hij in dienst was bij Total Design. Total Design is het bureau dat de Piet Zwart Prijs  heeft geïnitieerd en in de jaren 90 van de vorige eeuw heeft overgedragen aan de BNO. De BNO Piet Zwart Prijs Trofee is genomineerd voor de prijs voor de best ontworpen Nederlandse kunstprijs.

De BNO Piet Zwart Prijs werd naast 9 andere kunstprijzen geselecteerd door een vakjury, bestaande uit Hedy d'Ancona, Barbara Visser en Jurgen Bey. Het publiek kan vanaf nu stemmen op prijsdeprijs.nl door negen van de tien prijzen naar de prullenbak te slepen en haar favoriete kunstprijs te laten staan. De ontwerper van de best ontworpen Nederlandse kunstprijs wordt op donderdag 13 oktober a.s. onderscheiden op het event Prijs de prijs in de Stadsschouwburg in Amsterdam.

Over de BNO Piet Zwart Prijs / lifetime achievement award

De BNO Piet Zwart Prijs is een oeuvreprijs die wordt uitgereikt aan een ontwerper die een buitengewone bijdrage heeft geleverd aan het vak en excelleert op één of meer van de vakgebieden waarop fotograaf, typograaf, ruimtelijk en industrieel ontwerper Piet Zwart actief was. De prijs wordt dit jaar toegekend aan Marijke van der Wijst. De prijs zal tijdens de Dutch Design Awards op 22 oktober worden uitgereikt in Eindhoven.

Over Prijs de Prijs

Prijs de prijs is een initiatief van Lost & Found, Lernert & Sander, Deneuve Cultural Projects en de BNO. De Mondriaan Stichting, het Amsterdams Fonds voor de Kunst, BNO en Stadsschouwburg Amsterdam maken het project mede mogelijk.

Piet Zwart Prijs