Ook voor cursusseizoen 2011-2012 verzorgde Van Cleef grafisch ontwerp de vormgeving en eindredactie van de cursuskrant seizoen 2011-2012 van Kunstencentrum ‘de Kunstlinie’ Almere. 

In samenwerking met de afdeling marketing & communicatie is tevens de nieuwe wervingscampagne uitgerold, bestaande uit vele advertising-uitingen (in lokale kranten, affiches, flyers, etc.) en outdoor-uitingen (o.a. signing, banners).

De cursuskrant bevat naast een cursusoverzicht van het nieuwe seizoen vele interviews met cursisten en docenten. Deze krant is uitgedeeld op de Open Dag aan de vele honderden bezoekers en ligt tot einde seizoen 2011-2012 op diverse locaties om nieuwe cursisten te interesseren voor het cursusaanbod van het kunstencentrum. De krant is tevens online te bekijken.

Kunstencentrum ‘de Kunstlinie’ vormt het hart van de amateurkunst voor ruim 180.000 inwoners van Almere. Resultaatgerichte werving van cursisten voor muziek, dans, theater, beeldende kunst en multimedia, is met afnemende subsidie nog belangrijker geworden. Met publiciteitsmateriaal voor de vele concerten, voorstellingen en exposities worden zo veel mogelijk toegangskaarten aan bezoekers verkocht.

NB: Bureau L5 te Rotterdam ontwikkelde in 2006 de definitieve huisstijl van het kunstencentrum. Onderdelen van deze huisstijl zijn gebruikt en herzien voor deze vernieuwde campagne.

brochure, grafisch ontwerp, kunsteducatie, onderwijs