Wij hebben een crossmediale campagne ontwikkeld bestaande uit commercials, promo's, leaders, digitale festivalkrant en het campagnebeeld van ‘Beleef een Zomer vol Kunst en Cultuur op Nederland 2'. Een danseres staat midden in de natuur en blaast tegen een paardenbloem. Er ontstaat een muzikale stroom opgebouwd uit muzieknootjes en instrumenten. Door de stroom aan te raken, te ruiken of te zien, worden verschillende kunst- en cultuur aanbidders bevangen door een zomers, muzikaal gevoel. De paardenbloem staat voor het begin van de zomer. De pluisjes van de paardenbloem, de kleine elementen en de subtiele klanken vormen de basis voor verschillende promo's van de diverse festivals.

De publieke omroep ziet het als zijn taak om zoveel mogelijk mensen in contact te brengen met kunst en cultuur. Het cultuuraanbod is rijk: naast klassieke muziek en theater omvat cultuur immers ook drama, boeken, documentaires en festivals. In de zomer van 2011 stemden cultuurliefhebbers af op Nederland 2. De publieke omroep zond tussen juni en augustus alle grote culturele festivals uit, van het internationale Holland Festival tot het Terschellingse Oerol festival. 

Promo Culturele Zomer 2011, NPO, animatie