Het tijdschrift wordt gerund door oprichtster en art director Dorien Franken, fotograaf Jerome de Lint en Britse schrijver Siji Jabbar, allen wonend en werkend in Amsterdam. Binnen het (over)volle media landschap waarin vluchtige content de boventoon voert, kiest The Folks Magazine voor versimpeling. Het magazine, dat onafhankelijk wordt gemaakt en geen advertenties, banners of pop-ups bevat, biedt enkel long-copy interviews, mini docu's en verhalen.

In het mission statement staat:‘We don’t write about trends, it-things, seasonal must-haves, wardrobe issues, losing weight, top five restaurants, marital problems or politics. We write about people.’  
Naast online interviews brengt het magazine korte video’s en zal het platform in de toekomst worden uitgebreid met een gedrukt tijdschrift enThe Folks Talks; events waarbij Amsterdammers met elkaar delen en vermenigvuldigen. Het team zal hiervoor uitkijken naar een investeerder die past bij het merk.

Voor meer informatie bezoek: http://www.thefolksmagazine.com of mail hello@thefolksmagazine.com.

conceptontwikkeling, branddesign, magazineontwerp, webdesigner, art directie