tekst door Dennis Elbers
Je bent tiener en wint £141,26 met een avondje bingo. Je bent geboren voor geluk.
Tijdens je studie verzamel je ansichtkaarten op rommelmarkten. Je vindt de allersaaiste kaarten ter wereld. Je bent geboren voor geluk.

Jaren later ga je door het leven als ‘master of pens’ en illustreer je voor The New Yorker en The Guardian. Op een avond, dronken en alleen in je studio, besluit je een kaart te versturen… maar naar wie? "I will send a postcard with an offensive message to the first person who replies to this." Twitter helpt je binnen 1 minuut aan 50 reacties. Je bent geboren voor geluk.

"Fuck you, Jonathan, fuck you and fuck your shit legs" schrijf je. Zonder dat je Jonathan of zijn benen ooit gezien hebt. Dat boeit ook niet. Onwetendheid en onrecht zijn de pijlers van het businessmodel dat je zojuist uitgevonden hebt. Je bent geboren voor geluk.

De kaart wordt gepost, ook op Twitter. Beledigen in opdracht: £50 + porto per kaart. Binnen enkele dagen kun je de vraag niet meer bijbenen. Je bent geboren voor geluk.
Zo nu en dan stel je de service open via Twitter. Voor fans nog spannender dan het bemachtigen van Justin Bieber-tickets voor tieners. Binnen enkele minuten uitverkocht. Je bent geboren voor geluk.

Na meer dan 1.000 kaarten is het tijd voor een boek. Je hebt niet alleen een scherpe pen, maar bent ook nog eens rap van tong. Je wil £35.000 ophalen door donateurs telefonisch te beledigen of samen met hen dronken te worden in de metro. Ruim voor het eind van de campagne passeer je de £100.000! Je bent geboren voor geluk.
Je maakt het boek en hoeft nooit meer voor klanten te werken. Vanaf nu verdien je de kost met jouw verhaal. Jij bent Mr. Bingo.