Kansen in VS voor creatieve industrie

Volgens een onderzoeksrapport van Creative Holland moet de creatieve sector collectief op zoek gaan naar zakelijke kansen in de VS.

Terwijl de creatieve en culturele sector ernstig wordt getroffen door alle maatregelen om het coronavirus in te dammen, is nu het moment om de Nederlandse creatieve industrie in de Verenigde Staten opnieuw te positioneren. Dat stelt het rapport 'Post Covid-19 bounce back of the creative industries'. Creating market opportunities & collaborations in the USA’ dat is opgesteld door Marjan Blumberg voor Creative Holland in samenwerking met NL in Business. 

Blumberg is de business developer die in opdracht van Creative Holland het pad gaat effenen voor de Nederlandse creatieve industrie in de VS. Het is nu belangrijker dan ooit om de Nederlandse creatieve sector op een meer strategische en duurzame manier onder de aandacht te brengen in de VS, concludeert Blumberg. Die langetermijnaanpak sluit als vanzelf aan bij de algemene strategie van de Nederlandse overheid om te focussen op missiegerichte innovatie. 
Foto: Marjan Blumberg
Het idee om ‘een duurzame creatieve brug te bouwen tussen NL en de VS’ biedt een kans om een strategie voor de langere termijn te implementeren in lijn met de werkzaamheden van het nieuwe Netherland’s Business Support Office in Los Angeles (NBSO LA), volgens Peter Post, Chief Representative NBSO LA.