De categorieën waren onderverdeeld in design, innovatie en duurzaam. Een nieuwe categorie was Webretail.
Van verpakkingsplatform BNO NEXTpack vielen Snow Donuts, VBAT/dBOD, ProudDesign (2x) en Flex/design in de prijzen.
Hieronder een overzicht van alle winnaars. Kijk hier voor het totale overzicht (inclusief runners-up).
Drankverpakking alcoholisch
Snow Donuts: UK Trappist
Jury: "Deze inzending wint omdat het om een heel vernieuwend en bijzonder aantrekkelijk design gaat voor de categorie. De storytelling van dit eerste Britse trappistenbier is heel goed. Het etiket is ook heel mooi afgewerkt. Eenvoud is mooi; dat gaat voor deze winnaar zeker op."
.jpg)
Non-Food
HLO Creative Branding Agency: Handles and More
Jury: "Het conceptidee voor dit luxe nicheproduct is erg leuk. Uniek, met een duidelijke merknaam en een eigen taal. Het design voelt Scandinavisch. De zichtbaarheid van het product is goed. En, naast elkaar, ziet de hele lijn er bijzonder vernieuwend uit. Een terechte winnaar."
Private Label
VBAT/dBOD: AH Meer dan pasta
Jury: "Deze verpakking verdient een award omdat hij erg onderscheidend is en bijzonder mooi uitgevoerd en vormgegeven. Het venster maakt een eigenlijk onbekend product toch herkenbaar; hier is heel goed over nagedacht. Conceptueel is alles consequent doorgevoerd op alle denkbare aspecten."

Food Houdbaar
OD Design: Raijmakers Heetmakers
Jury: "Het is heel erg gewaagd en verrassend om een nieuw product zo te verpakken. Maar daardoor valt het zeker op in het schap! Het design van de illustraties is hoog en daardoor wordt het ook heel premium. Het hele concept spreekt. Kortom: de beste inzending."
Promotionele verpakkingen
ProudDesign: Queen Bee
Jury: "Deze verpakking wint omdat hij onderscheidend is in de categorie en veel gelaagdheid heeft die consequent is doorgevoerd. De uitwerking is helemaal top. Het oog voor detail, de kwaliteit van de uitvoering, de illustraties die nieuwsgierig maken en de leuke uitpakbeleving, springen er echt uit."

Point of Sale
OD Design: Saté Man
Jury: "Dit is een handige manier om displayruimte te creëren. Door de herbruikbaarheid is dit een zeer duurzame oplossing. De display voegt iets toe aan die identiteit en neemt eigen distributieruimte mee, waardoor een presentatie mogelijk wordt die het product zelf nooit zou krijgen. Het is een totaaloplossing, want zelfs de koelkast wordt meegeleverd en dat ontzorgt de winkelier."
Food vers
Flex/design: Mijn Melk
Jury: "Deze inzending doet direct denken aan grazende koeien en het boerenland. Het design geeft een ouderwets en zelfs een beetje een kneuterig gevoel, maar wél op een fijne en stijlvolle manier. De uitstraling is mooi. Het alumunium dopje is een hele goede keuze. Kortom, een fantastische verpakking en de terechte winnaar."

Beauty & Personal care
GVO Drukkers/Vormgevers: The Grey Men’s Skincare
Jury: "Deze inzending wint omdat de verpakkingen er high end uitziet. De propositie is ijzersterk, het doosje is technisch innovatief, en de branding is goed. Het grafisch design is simpel, maar sterk en past goed bij deze tijd. Voor de Nederlandse markt is het vernieuwend."
Transporte en shelf ready verpakkingen
Plato: Aerosorber
Jury: "Deze verpakking wint omdat hij een essentieel onderdeel is van de transportverpakking, waarbij op een kosteneffectieve manier veel transportschade kan worden voorkomen. Bovendien is de Aerosorber multifunctioneel. Hij kan als los element worden toegepast, maar ook als sandwich tussen pallet en lading worden geplaatst."
Innovatie verpakkingen en verpakkingsmaterialen
Nutricia Research: OpTri van Danone
Jury: "Deze verpakking voor sondevoeding wint een award omdat het een van de eerste verpakkingsoplossingen is die tussen een flexibele zak en rigide fles in zit. Daarmee vervult hij een grote behoefte op vragen uit de markt. Verder is de verpakking geschikt voor een complexe omgeving waarin hoge eisen worden gesteld én is hij geschikt voor grote productie-aantallen op de assemblagelijn. Een terechte winnaar."
Innovatie techniek
Jasa Packaging Solutions: Jasa bag-2-paper
Jury: "Dit is de winnaar omdat het een echte innovatie betreft op een verpakkingsmachine die al decennia oud is. Doorslaggevend is de ontwikkelde techniek die leidt tot een nieuw verpakkingsconcept. Het principe van folie sealen is losgelaten en als alternatief is een zelfklevend systeem ingezet. Een ander sterk punt is de flexibiliteit. Een terechte winnaar."
Duurzaamheid
ProudDesign: Arla Bio
Jury: "Deze verpakking wint omdat Arla hiermee laat zien dat duurzaamheidsmaatregelen hand in hand kunnen gaan met een eigentijds, modern design van een kartonnen melkpak. Het melkpak, de dop en de coating aan de binnenzijde zijn volledig recyclebaar. Per verpakking is de CO2-uitstoot met 34% gereduceerd. Een indrukwekkende milieuwinst en een terechte winnaar."

Webretail
SmurfitKappa MNL: Rollor Technology
Jury: "Deze inzending wint omdat het een heel verrassende en goede oplossing is voor het versturen van kleding. De functionaliteit, de premium uitstraling en de eigen vorm is indrukwekkend. Bovendien is deze verzendverpakking uit één enkele plaat karton gemaakt, recyclebaar en de zeshoekige vorm is onderscheidend op alle vlakken."