If not us, then who?

Het thema van de 17de editie van de Dutch Design Week is bekend en het eerste deel van het programma staat online.

Met nog minder dan zeven weken te gaan tot de opening, krijgt de 17de editie van Dutch Design Week (DDW) concreet vorm. Het thema is onthuld, en vanaf vandaag staat het eerste deel van het programma op de vernieuwde website, die is ingericht als contentplatform voor design.

Thema: if not us, then who?

Vrijwel alles in de wereld is of wordt ontworpen. Dat biedt kansen, maar geeft ook een enorme verantwoordelijkheid; aan de ontwerpers, maar ook aan de beleidsmakers, opdrachtgevers, gebruikers en overheden. Directeur Martijn Paulen licht de rol van de ontwerpers toe: ‘Ontwerpers bedenken oplossingen, creëren innovaties, zijn vooruitstrevend, maken zaken tastbaar en functioneel. Ze kijken op een unieke manier naar hun omgeving en de wereld. “Hoe kan het anders, hoe kan het beter?” Op die vragen hebben ontwerpers steeds weer authentieke en verrassende antwoorden. Het is aan ons allemaal om deze creatieve oplossingen te omarmen en te stimuleren, dus ook aan jou. If not you, then who? Samen bepalen we hoe de wereld eruitziet. Wij zijn allen aan zet; If not us, then who?’

Odoo CMS - een grote afbeelding

Nieuw contentplatform door Vruchtvlees

Dutch Design Week lanceert in samenwerking met digitaal ontwerpbureau Vruchtvlees ook een nieuw contentplatform; een website die het hele jaar door innovatie, experiment en cross-overs binnen design belicht. Met onder meer achtergrondartikelen, interviews, nieuwsitems, video’s en podcasts – van en voor ontwerpers en experts op het gebied van design.  

BNO-korting op DDW Tickets

De ticketverkoop voor de 17e editie van DDW is inmiddels gestart. BNO-leden krijgen 2,50 euro korting op het DDW Basic ticket ter waarde van 18 euro. Dit ticket (met korting) kun je alleen online bestellen. Klik hier om te lezen hoe dat werkt (informatie staat onderaan de pagina).