Knallen met Dude

Fooddesign, speculatief ontwerp, ontwerpen voor de publieke noodzaak, de maatschappelijke rol van grafisch ontwerp en heel veel jong design talent: het herfstnummer van Dude ligt nu in de winkel.

'We moeten echt anders naar onze voeding leren kijken. Daarvoor is vooral kennis nodig en veel ook', zegt Chloé Rutzerveld in het herfstnummer van Dude. Chloé is food futurist en laat ons met haar prikkelende en speculatieve concepten nadenken over ons voedsel en de invloed daarop van technologie.


In het aansluitende hoofdartikel de stand van zaken op het gebied van fooddesign. Het vakgebied strekt zich uit van horecalogistiek tot radicaal experiment. Het raakt bovendien aan vrijwel alle grote vraagstukken van onze tijd. Aan het woord onder meer fooddesigners Marije Vogelzang en Naresh Ramdjas, Mediamatic-directeur Willem Velthoven en schrijver van 'Food is fictie' Linda Roodenburg.


Verder in dit nummer Niels van Eijk en Miriam van der Lubbe over het egocentrisme van auteursontwerp en de behoefte aan design dat de publieke noodzaak dient, het internationale succes van Addikt, Ruben Pater over de maatschappelijke rol van grafisch ontwerp én traditiegetrouw in het herfstnummer opvallend afstudeerwerk van dertig kersverse designers in de YA Special.

Odoo CMS - een grote afbeelding