#Trainingen

Kern 3: relatie met de klant

30.09.2022


03.30 - 11.00


BNO, WG Plein 600, 1054SK, Amsterdam


Leer hoe je een proactieve relatie met je klanten opbouwt

Een goede relatie met de opdrachtgever vraagt om inzicht, inlevingsvermogen, niet-aflatende aandacht, planmatig gegevensbeheer en het diepgewortelde besef dat er uiteindelijk zaken moeten worden gedaan.

Opdrachtgevers verwachten vooral een proactieve opstelling. Feitelijk zou je eerder dan de klant zelf moeten weten wat hij de komende periode wil gaan doen. Hoe ga je het gesprek daarover op een constructieve manier aan? Zijn er kansen een project te verbreden, verdiepen of vergroten? Wat is daar aan de klantzijde aan inzet en middelen voor nodig? Wie zitten er aan de andere kant van de tafel, wat zijn hun belangrijkste issues en hoe zijn de krachten verdeeld? Bij voorkeur bouw je een relatie op die minder projectgericht en dus structureler is. 


Programma

  • Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

  • Wat wil de klant, werkelijk?

  • Leren discussiëren over een briefing

  • Hoe geef ik goed aan wat ik nodig heb om tot goed werk te komen?

  • Het belang van goede klantbehandeling en klantrelaties

  • Zorgen voor een goede afstemming met de klant

  • Hoe zit de organisatie van de klant er uit en wat voor belangen spelen er?

  • Het verbeteren van de klantrelatie, zodat meer rendement gemaakt kan worden

  • Nieuwe projecten of ideeën pitchen


Trainer

Deze training wordt verzorgd door Ernst van Dijk van ons vaste trainingsbureau GIFT. GIFT heeft ruimschootse ervaring op het gebied van training, coaching en advies binnen de creatieve sector. Ernst werkte na zijn studie Commerciële Economie jaren in de reclame. Zijn laatste functie in deze branche was die van Algemeen Directeur van McCann-Erickson. Ernst is oprichter/partner bij Gift coaching training advies en is gespecialiseerd in het werken met mensen en bedrijven in de creatieve sector. Zijn uitgangspunt is dat het realiseren van lange termijndoelen begint bij het vandaag in actie komen en het ver-anderen van gedrag, maar dat wel in het kader van wie je in de kern bent.


Kosten

  • BNO-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.

  • Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.


Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).


Kerncompetenties

Omdat opleidingen weinig aandacht besteden aan de sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk heeft de BNO in samenwerking met een aantal ontwerpbureaus het trainingsprogramma Kerncompetenties ontwikkeld. Dit programma bestaat uit 7 trainingen die als serie maar ook los te volgen zijn.


Bijdrage studiekosten

Werkenden in de culturele en creatieve sectoren kunnen via Werktuig PPO een bijdrage aanvragen voor het mede financieren van hun professionele ontwikkeling. PPO staat open voor werknemers in loondienst en zzp'ers. 


De subsidie is ook inzetbaar voor verschillende onderdelen uit ons educatieprogramma en dus ook voor deze training! 


Aanmelden

Helaas zit deze training al vol. Mocht je interesse hebben om op de reservelijst komen te staan stuur dan een mail naar dit mailadres.