Ontwerpers zijn eigenzinnige mensen die werken vanuit hun passie. Een groot idee. En om dat idee uit te kunnen voeren, worden ze ondernemer. Ondernemerschap zit echter vaak niet in het bloed van de ontwerper; bedrijven worden opgericht ten behoeve van het ontwerp en zelden ten gunste van de ontwerper. Via DDD maken ABN AMRO, BNO en DDF van deze ontwerpers ook ondernemers.
Elk jaar starten circa twintig studio’s aan dit intensive professionaliseringstraject. Negen maanden lang volgen de geselecteerde ontwerpers, de Drivers, masterclasses op het gebied van ondernemen. Daarnaast ontwikkelen zij zich onder leiding van een persoonlijke ABN AMRO coach.
Parallel aan dit traject wordt Bureau DDD opgericht. In dit tijdelijke bedrijf werken de Drivers toe naar Dutch Design Week. Hier presenteert ieder zich op een manier die het beste past bij de studio en product of service. Daarin ondersteund door het netwerk en de kennis van de initiatiefnemers, partners en andere deelnemers. Ook het Drivers Pitch Event krijgt vorm binnen Bureau DDD.
Driving Dutch Design 2020
De 2020-editie van DDD werd in oktober tijdens de Dutch Design Week afgerond. De Drivers deden tijdens het traject gezamenlijk onderzoek naar het thema 'waarde'. Zij waren te zien en te horen in podcasts, geschreven artikelen, 6 afleveringen op DDW TV, een virtuele groepsexpo tijdens DDW en een eigen website ddd20.nl.