Driving Dutch Design

Driving Dutch Design is een programma van BNO, ABN AMRO & Dutch Design Foundation dat beginnende talentvolle designers op weg helpt in de wereld van het ondernemerschap.

In 2019 starten we de 7de editie van Driving Dutch Design. Een jaar waarin we in het bijzonder aandacht zullen besteden aan ons DDD Alumni netwerk en een versterking van ons programma.

Ben jij een gedreven designer en wil jij je graag een jaar lang ontwikkelen binnen een multidisciplinaire groep met een sterke focus op creatie en commercie? Heb jij een idee voor een product of dienst en wil je dit graag concretiseren? Lijkt het je een uitdaging om te sparren met een personal coach van de ABN AMRO en wil je jouw ideeën goed leren presenteren?

Kortom, wil jij jouw ontwerppraktijk naar een hoger plan tillen? Meld je dan aan voor de voorselectieprocedure van DDD 2019.

Neem voor meer informatie contact op met Marsha Simon (BNO) via marsha@bno.nl of +31 (0)6 14465203.


DDD 2018 publicatie

Van de lichting 2018 is een mooie publicatie uitgebracht met meer over de Drivers en inhoudelijke columns van onder andere Anne van der Zwaag en Jan Wolleswinkel (Pols Potten). Bekijk hier deze publicatie online.

Odoo CMS - een grote afbeelding

Deelnemers 2018

Bekijk hier alle deelnemers editie 2018.

ABN AMRO Coaches 2018

Pauline Wentholt, Floortje Rasenberg, Jacobien Koetsier, Yvonne Moll, Ellen Hollander, Sherlly van der Zeeuw, Yvonne Mulder, Pratixa Gandhi, Jan Bartels, Anja van Eck, Kitty Maul, Rob Almering, Henk van Gameren, Anne-Marie Marree, Paul van Sprundel, Petran van Heel, Bart Pleister, Kirsten Botman, Merijn Tops, Alphons Dashorst, Willem Pernot, Renate van der Ree & Jasper Wijmer. 

 
 

Wat is Driving Dutch Design?

Elk jaar selecteren Katja Lucas (programma manager Dutch Design Week)
en Marsha Simon (projectmanager BNO) in december ±20 studio’s die 10 maanden lang een intensief professionaliseringstraject aangaan. Iedere derde donderdag van de maand volgen Drivers gezamenlijk masterclasses op het gebied van profilering, financiering, bedrijfsvoering, presentatie en communicatie. Daarnaast ontwikkelen de ontwerpers zich persoonlijk met een ABN AMRO coach. 

In Bureau DDD verenigen zij zich vanaf april tijdelijk om in oktober tijdens Dutch Design Week zowel collectief als individueel het eindresultaat te presenteren in o.a. een expo, het ‘Drivers Pitch Event’ en een publicatie.

Door het gezamenlijke netwerk en de parate kennis van de initiatiefnemers kunnen ontwerpers zo het nodige zakelijk inzicht krijgen om vervolgens hun zelfstandige beroepspraktijk gezond en succesvol te ontwikkelen.

Initiatiefnemers

Driving Dutch Design is een initiatief van BNO, ABN AMRO en Dutch Design Foundation (DDF).