Over de prijs

Alles over de BNO Packaging Talent Award, de ontwerpprijs voor de
packaging designtalenten van Nederland. 

De BNO Packaging Talent Award is een prijsvraag voor jonge ontwerpers en ontwerpstudenten. Aan de hand van een briefing wordt een (conceptuele) design­oplossing gevraagd voor een food of een non-foodverpakking. Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van creatieven en marketeers.

De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. Daarnaast krijgen de winnaars veel publiciteit als de nieuwe generatie packaging designtalent. Doel van de prijsvraag is jong talent te interesseren voor het vakgebied verpakkings­ontwerpen en opleidingen aan te zetten dit ontwerp­ specialisme in hun onderwijs­aanbod op te nemen.

Editie 2018

De praktijkopdracht kwam dit jaar opnieuw van Albert Heijn en richtte zich op de ecologische wasmiddelenlijn AH PUUR. 

De Engelse student David Horsler, die in Nederland stageloopt, won de hoofdprijs en daarmee 1500 euro. De tweede prijs was voor Ellis Sargeant en de derde prijs voor Laura Voet. Adrià Tañà Ferrer ontving een eervolle vermelding.

Klik hier voor het nieuwsbericht.

Niet commercieel

De prijsvraag richt zich op het leerproces om binnen de kaders van een briefing een verpakkingsontwerp te maken. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied. Auteursrechten blijven bij de deelnemer (zie ook de deelname voorwaarden).

Winnaars voorgaande edities

2017 - Lennaert van 't Loo, Tijs Kramer, Amanda Ruiter en Eva Verbeek

2016 - Sean Valies, Luna den Hoed

2015 - Denise Veenendaal, Sabine Krouwer

2014 - Zoe Piper, Marcel Kock en Selma Hoitink

Odoo CMS - een grote afbeelding

Het prijswinnende ontwerp van 2018, door David Horsler, een verpakkingsconcept voor de  ecologische wasmiddelenlijn AH PUUR .

De initiatiefnemers

De jongste designprijs voor ontwerptalent is een initiatief van de top van de Nederlandse packaging designbureaus, verenigd in BNO NEXTpack.