SOGOOD: restyling Zuivelhoeve

Zonder het vertrouwde Zuivelhoeve gevoel los te laten, is alles op de schop gegaan.

Het verhaal van Zuivelhoeve begint in 1981 in een oude klompenschuur en nu, ruim 35 jaar later, is Zuivelhoeve uitgegroeid tot een succesvol en buitengewoon zuivelmerk. Nog steeds gemaakt op de boerderij in Twekkelo en verpakt in een transparante emmer. Na uitgebreid consumentenonderzoek is besloten om het verpakkingsdesign opnieuw onder de loep te nemen.

Karla van ‘t Hag, marketing manager van Zuivelhoeve: ‘De Boer’n range is het fundament van ons merk en van ons familiebedrijf. We hebben goed geluisterd naar huidige én toekomstige consumenten en deze inzichten doorvertaald in het nieuwe design. Zonder het vertrouwde Zuivelhoeve gevoel los te laten, is alles op de schop gegaan. Zowel het logo, de illustraties als de typografie is aangepast. Het is nostalgisch en heeft een ambachtelijke uitstraling, maar wel van deze tijd. Hiermee bouwen we verder aan het merk.’

Ron van der Vlugt, creative director van SOGOOD: ‘Het is bijzonder dat we wederom de restyling mochten verzorgen. Ons oude design heeft heel goed gewerkt in zijn tijd, maar het was nu tijd voor een nieuwe stap. Het oude logo was gecompliceerd met uiers en een ruitpatroon. Nu is het logo, met de toevoeging ‘sinds 1981’ simpeler en krachtiger. Met de nieuwe illustraties en typografie is eveneens een kwaliteitsslag gemaakt’.

Odoo CMS - een grote afbeelding