Word sponsor van de BNO Packaging Talent Award

Sponsortarieven en voorwaarden van de BNO Packaging Talent Award 2018.

Bedrijven en organisaties met een relatie tot de verpakkingsindustrie kunnen hun naam aan de BNO Packaging Talent Award verbinden en zich daardoor bekend maken bij de bureaus binnen BNO NEXTpack, designopleidingen en bij jong talent.

Premium sponsors

  • Gratis banner op NEXTpack.nl

  • Vermelding van logo en bedrijfsprofiel op de website van de award

  • Logovermelding op campagne materiaal en in publicaties (flyers, posters, etc.)

  • Aandacht op sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIn)

  • Naamsvermelding in persberichten

  • Gratis toegang tot de uitreiking.

  • Opname logo op presentatie genomineerde ontwerpen tijdens uitreiking

  • Ter beschikking stellen promotiemateriaal bij uitreiking.


Kosten 1.500 euro (ex. BTW)

Vaksponsors

  • Logovermelding in diverse media (NEXTpack.nl, sociale media en presentaties)

    Logovermelding op campagne materiaal (flyers, posters, etc.)

Kosten 1.000 euro (ex. BTW)


Bovenstaande pakketten kunnen afhankelijk van de wensen van bedrijven die de BNO Packaging Talent Award willen ondersteunen, aangepast worden.

Geïnteresseerd? Neem contact op met Rita van Hattum: rita@bno.nl of 020 6244748. 

BNO & NEXTpack

De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) is de vereniging voor ontwerpers en ontwerpbureaus in Nederland en behartigt de belangen van meer dan 2500 zelfstandig aangeslotenen en 150 ontwerpbureaus. Binnen de vereniging zijn een aantal disciplinegerichte platforms actief. Eén van die platforms, NEXTpack, zet zich in voor verpakkingsontwerpen.

NEXTpack bestaat toonaangevende Nederlandse brand- en packaging design bureaus: Anthem, Bowler&Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, Snow Donuts, DBOD, Design Bridge, FLEXdesign, Millford, PROUDdesign, Reggs, Sogood, Van Heertum Design en VBAT.

BNO Packaging Talent Award

De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van NEXTpack met het doel:

  • Publiciteit genereren voor het vak packaging design in Nederland.

  • Het vakgebied op positieve wijze introduceren bij studenten, pas afgestudeerden en opleidingen.

  • Creatief talent en opleidingen interesseren voor het vakgebied packaging design.

De prijsvraag

Studenten en jonge ontwerpers wordt gevraagd een ontwerp in te sturen dat tegemoet komt aan een briefing afkomstig van een bedrijf als opdrachtgever (hoofdsponsor). In 2018 is dit opnieuw supermarkt Albert Heijn. Dit keer gaat het om een nieuw ontwerp voor de wasmiddelenlijn AH PUUR.

Een jury beoordeelt de inzendingen en kiest een winnaar.

2014: cases Marqt en Hooghoudt, uitreiking Marketing & Design Congres, winnaars Zoe Piper (Marqt) en Marcel Kock/Selma Hoitink (Hooghoudt)

2015: cases Philips en Koopeenkoe.nl, uitreiking Dutch Design Week, winnaars Denise Veenendaal (Philips), Sabine Krouwer (koopeenkoe.nl)

2016: case De Vegetarische Slager, uitreiking Superfast Dutch Design Week, winnaars Sean Valies en Luna den Hoed.

2017: case AH, Brouwers bier special edition IPA bier, uitreiking Superfast Dutch Design week. Winnaars: Lennaert van 't Loo Tijs Kramer, Amanda de Ruiter, Eva Verbeek (en een eervolle vermelding voor Pim Elschot).

De prijs

Per categorie zijn er geldprijzen (1500, 300, 200 euro), een bokaal, exposure in de pers en aandacht in BNO- / NEXTpack-media.

Opdrachtgevers

De Packaging Talent Award is een unieke mogelijkheid voor opdrachtgevers om hun project direct te pitchen aan jong creatief talent.

Opdrachtgevers in 2014, 2015, 2016, 2017 waren MARQT, HOOGHOUDT, PHILIPS, KOOPEENKOE.NL, DE VEGETARISCHE SLAGER en AH. Dit jaar schrijft AH opnieuw de opdracht uit.

Odoo CMS - een grote afbeelding