06-04-2018 - Dutch Designers Magazine, uit op 7 april 2018

Het zestiende nummer van Dude, Dutch Designers Magazine waarin Joost Jansen vertelt over de spannende stap om een eigen label op te richten.

Joost Jansen
Modeontwerper is hij niet maar Joost Jansen werkt wel al meer dan tien jaar in de mode-industrie, een benaming waar hij zelf overigens een hekel aan heeft. Lange tijd assisteerde hij Walter van Beirendonck, hij stapte over naar Henrik Vibskov en presenteerde afgelopen fashion week in Parijs een eigen collectie truien onder de noemer Survival of the Fashionest.

 

'IN DE MODE IS VAAK SPRAKE
VAN EEN FAKE GEZICHT.'

Joost Jansen

 

Over de modewereld en mode-industrie heeft Joost Jansen duidelijke ideeën. Hetzelfde geldt voor zijn eigen onderneming. 'Ik heb veel geleerd, maar ook gezien hoe ik het niet wil.' Eerlijke producten, van hoog niveau, waarin ambacht en de menselijke maat centraal staan, dat is wat hij nastreeft.

Continued
De overgang van academie naar de praktijk is vaak groot. Soepel doorstromen naar de arbeidsmarkt is er voor academieverlaters zelden bij. Niet in de laatste plaats komt dat doordat designopleidingen niet aansluiten op de realiteit van het werkveld. Dude sprak docenten, ontwerpers en bureaueigenaars.

Verder in dit nummer het internationale succes van Formafantasma, de carrière van architect Afaina de Jong, creative city Den Haag, waar ontwerpers met een chronische beperking tegenaan lopen bij het vinden van een baan, de klare lijn van Joost Swarte en heel veel meer.

Korting survival of the fashionest

Joost lanceerde onlangs zijn label Survival of the Fashionest en een collectie handgebreide truien. Dude-lezers krijgen nu 20% korting op deze truien. Bestellen kan hier met de voucher code 'dude'. 

Dude is een uitgave van de BNO. Dude is gratis voor leden, maar ook te koop voor niet-leden.

Meer informatie ›