#Nieuws

15.05.2024

Ins & Outs

Spirit of Heineken wint Dieline award, nieuwe schatkamer voor design erfgoed, Total Design ontwerpt brand identity Rijk Zwaan, nieuwe aanwinst Françoise van den Bosch Collectie, Studio Spass bekroond met Certificate of Typographic Excellence, iF Award voor Spark en Ode to A ontwikkelt rebranding Skins Cosmetics.


Spirit of Heineken wint Dieline award

Spirit of Heineken, een samenwerking tussen Design Bridge, Bompas&Barr, Sunshine & Sausages en Royal Delft, heeft de tweede plaats behaald tijdens de prestigieuze Dieline Awards 2024. Het minimalistische design volgt het iconische silhouet van het nieuwe logo van Heineken.

 


Nieuwe schatkamer voor design erfgoed

Met de komst van de Dutch Design Library wordt het werk van grafisch kunstenaars, drukkers, tekenaars, fotografen, architecten en ontwerpers opnieuw onder de aandacht gebracht. Deze ambachten, ooit eervol in een analoge wereld, krijgen zo een nieuw podium.


De unieke collectie van de Dutch Design Library bevat belangrijk grafisch, fotografisch en cultureel erfgoed en legt verbindingen tussen verschillende disciplines. Denk hierbij aan architectuur en design, fotografie en typografie, cartografie en illustratie, en druk- en papierkunst.

 Foto: logo Dutch Design Library

Total Design ontwerpt brand identity voor Rijk Zwaan

Total Design heeft voor Rijk Zwaan, een vooraanstaande wereldwijde leverancier van zaden, een nieuwe visuele identiteit gecreëerd. Het ontwerp, geworteld in het DNA van Rijk Zwaan, haalt inspiratie uit zaadkieming en natuur.

 

Met een ‘digital-first’ benadering is elk aspect geoptimaliseerd voor online aanwezigheid, om merkherkenning te ondersteunen en de missie van het bedrijf voor duurzame voedselvoorziening te bevorderen.


Françoise van den Bosch Collectie koopt sieraad Benedikt Fischer en Rudi de Gruijl

 Foto: Benedikt Fischer | Fotograaf: Dang-Vu Dang

De Françoise van den Bosch Collectie heeft een halssieraad aangekocht van Benedikt Fischer en kunstenaar Rudi de Gruijl. De samenwerking tussen Benedikt en Rudi begon in 2021 tijdens het Outsiderwear Festival, geïnitieerd door kunstenaar Jan Hoek, en heeft sindsdien voortgeduurd.


Hun objecten en sieraden zijn levendig, uitdagend en vol humor, wat kenmerkend is voor een nieuwe generatie makers die de grenzen van het sieraad verkennen en traditionele begrippen als authenticiteit en uniciteit bevragen.


BIGGER van Studio Spass bekroond met Certificate of Typographic Excellence

De interactieve installatie BIGGER van Studio Spass, bestaande uit 264 boeken en gemaakt voor een kunstboekenbeurs in Shenzhen, is bekroond met het Certificate of Typographic Excellence door de jury van de Type Directors Club.

Foto: BIGGER

Het project zal worden opgenomen in de jaarlijkse publicatie van de Type Directors Club, getiteld The World’s Best Typography, Typography 45. Daarnaast zal het te zien zijn op de 70e Awards Exhibition (TDC70) in New York City en zal het onderdeel zijn van 8 wereldwijd reizende tentoonstellingen.


Spark design & innovation wint iF Award voor Lifehammer Smart

Spark design & innovation heeft de prestigieuze iF Award gewonnen voor de Lifehammer Smart. Uit maar liefst 11.000 inzendingen, beoordeeld door 132 onafhankelijke experts, werden alleen de beste ontwerpen erkend.


In samenwerking met Lifehammer heeft Spark design & innovation gewerkt aan de volgende generatie veiligheidshamer. De Lifehammer Smart is compact en licht van gewicht en biedt grote vrijheid bij plaatsing. De veertechnologie zorgt voor een snelle ontsnapping uit de auto in geval van nood.

Foto: Lifehammer Smart

Ode to A ontwikkelt rebranding voor Skins Cosmetics

Ode to A heeft de strategische, conceptuele en visuele rebranding voor Skins Cosmetics ontworpen. De herpositionering en herlancering van Skins omvatten niet alleen een nieuwe merknaam met de focus op de huid als het belangrijkste zintuig, maar vertegenwoordigen ook een toewijding aan de visie, missie en kernwaarden van het bedrijf.

Fotograaf: Michael Olivier

De rebranding wordt geïmplementeerd in alle 21 winkels in Nederland, België en Zuid-Afrika, evenals in de online winkel en marketingkanalen.