#Trainingen

Kern 3: relatie met de klant

07.06.2024


03.30 - 11.00


BNO, WG Plein 600, 1054SK, Amsterdam


Leer hoe je een proactieve relatie met je klanten opbouwt

Een goede relatie met de opdrachtgever vraagt om inzicht, inlevingsvermogen, niet-aflatende aandacht, planmatig gegevensbeheer en het diepgewortelde besef dat er uiteindelijk zaken moeten worden gedaan.

Opdrachtgevers verwachten vooral een proactieve opstelling. Feitelijk zou je eerder dan de klant zelf moeten weten wat hij de komende periode wil gaan doen. Hoe ga je het gesprek daarover op een constructieve manier aan? Zijn er kansen een project te verbreden, verdiepen of vergroten? Wat is daar aan de klantzijde aan inzet en middelen voor nodig? Wie zitten er aan de andere kant van de tafel, wat zijn hun belangrijkste issues en hoe zijn de krachten verdeeld? Bij voorkeur bouw je een relatie op die minder projectgericht en dus structureler is. 


Programma

  • Tijdens deze training komen de volgende zaken aan bod:

  • Wat wil de klant, werkelijk?

  • Leren discussiëren over een briefing

  • Hoe geef ik goed aan wat ik nodig heb om tot goed werk te komen?

  • Het belang van goede klantbehandeling en klantrelaties

  • Zorgen voor een goede afstemming met de klant

  • Hoe zit de organisatie van de klant er uit en wat voor belangen spelen er?

  • Het verbeteren van de klantrelatie, zodat meer rendement gemaakt kan worden

  • Nieuwe projecten of ideeën pitchen


Trainer

Deze training wordt verzorgd door Ruben Aalbers. Hij heeft twaalf jaar ervaring in diverse commerciële functies. Momenteel is hij Partnerships Manager bij Koos Agency in Amsterdam.


Het omgaan met de klant is de kern van deze functie. Vanuit zijn ervaring in de praktijk helpt Ruben je om jouw omgang met je klant te verbeteren én dit met meer plezier en zelfvertrouwen te doen. 

Foto: Ruben Aalbers

Kosten

  • Leden BNO, BNI en Dupho: € 225. Je betaalt € 150 met een bijdrage vanuit Werktuig PPO.* 

  • Niet-leden: € 295. Je betaalt € 197 met een bijdrage vanuit Werktuig PPO.* 

Alle bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.


* Professionals werkzaam in de culturele en creatieve sector kunnen een aanvraag doen bij het programma Permanente Professionele Ontwikkeling (Werktuig PPO). Voor bepaalde aanvragen binnen de arbeidsmarktregio groot Amsterdam kan een extra bijdrage van 1/3 worden toegekend. Op de Werktuig PPO-website vind je meer informatie en doe je een aanvraag voor de cofinanciering van de kosten voor deze training.


Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).


Kerncompetenties

Omdat opleidingen weinig aandacht besteden aan de sociale en de commerciële kant van de creatieve praktijk heeft de BNO in samenwerking met een aantal ontwerpbureaus het trainingsprogramma Kerncompetenties ontwikkeld. Dit programma bestaat uit 7 trainingen die als serie maar ook los te volgen zijn.


Aanmelden

Klik hier om deel te nemen aan deze training via Aanmelder.nl.