#Podcasts

24.04.2024

Designers Inc. met G2K

In de podcast Designers Inc. by BNO spreekt Roel Stavorinus ontwerpers over de zakelijke kant van het ontwerpvak. In deze aflevering: ontwerpbureau G2K.


Tekst door Sophie Tijssen

Portretfoto: Hans Geluk en Frank Baas


Ontdek het creatieve hart van G2K in de nieuwste aflevering van Designers Inc. G2K Creative Agency is een Gronings-Amsterdams bureau dat al meer dan twee decennia actief is in de ontwerpwereld. In deze aflevering spreken Hans Geluk en Frank Baas, twee van de drie partners van G2K, met Roel Stavorinus over hun benadering van strategie, ontwerp en uitvoering. Terwijl ze trouw blijven aan hun kracht: identity design. 

Foto: Identity voor Forum

Van periferie tot randstad 

Met studio’s in zowel Groningen als Amsterdam heeft G2K een breed scala aan opdrachtgevers, van startups tot multinationals. Het duo vertelt over hun ambitie, en daarmee uitdaging, om landelijk van betekenis te zijn. Ze groeien sinds 2017 actief mee met de digitale transformatie, steken energie in hun nieuwe Amsterdamse kantoor en zien kansen in een wereld waar AI steeds meer een rol speelt.

Verder ontdek je in deze aflevering hoe dit creatieve bureau waarde creëert voor hun klanten door op zoek te gaan naar de kern. Hans zegt hierover: ‘‘We zoeken naar de rode draad. Je moet eerst weten waar het over gaat, het echt willen doorgronden. Daarom beginnen we met luisteren, om de klant te begrijpen door middel van interviews en sessies. We willen snappen wat een klant beweegt.’’ 

Foto: Identity voor MME Awards

De kracht van helderheid

Ze delen hun visie op hoe design een merk kan hervormen, welke rol identiteit daarin speelt, en waarom eenvoud vaak de sleutel is tot effectief ontwerp. ‘Let’s keep it simple’ is één van de belangrijkste pijlers, benoemt Frank dan ook. Het is een rode draad in deze aflevering: hoe bewaar je rust, in de moderne digitale omgeving die omgeven is met prikkels, zowel in een visuele identiteit als binnen je eigen bureau.

Of je nu een creatieve professional bent, een ondernemer of gewoon geïnteresseerd in design, luister naar de podcast voor waardevolle inzichten en inspiratie. 

Foto: Identity voor XITE

Beluister de podcast


Meer informatie



Training Strategisch Brand Design

Wil je beter worden in het ontwerpen vanuit het perspectief van je opdrachtgever? Schrijf je dan in voor de training Strategisch Brand Design: Design voor Merken op 22 mei.


Deze training leert je te ontwerpen voor opdrachtgevers vanuit een strategisch perspectief. Het zorgt ervoor dat je aandacht besteedt aan alle elementen die van belang zijn om vanuit de basis een sterk merk te bouwen. 

 


In Designers Inc. praat Roel Stavorinus met ontwerpers over de zakelijke kant van het ontwerpvak, over hun samenwerking met opdrachtgevers of elkaar, over strategie, ontwikkeling en groei en over hun eigen positionering en zichtbaarheid.


Designers Inc. is een initiatief van Roel Stavorinus en de BNO. De podcast wordt mede mogelijk gemaakt door het Pictoright Fonds en Roland Geelen.


Illustratie: Rob en Robin.