Must Read
Jessica Walsh hanteert met haar ontwerpstudio een even simpel als doeltreffend ontwerpprincipe voor branding projecten: Find Your Weird. Ze zegt: “We believe every brand has something weird or different about them, and that’s their most valuable asset. We encourage each brand to discover who they are and develop our work around that.” In een wereld vol blanding zorgen brand quirks voor onderscheidend vermogen. “Blanding can look great, but it lacks anything truly unique and ownable. Blanding brands flatten themselves into the same vanilla look and feel as everyone else in the name of ‘scaling.’ Let’s be real: it’s sometimes lazy. And worse—it’s forgettable.” |

In opdracht van Air schreef Walsh het manifest Great Brands are like Great People. Hierin deelt ze haar proces om tot een merkessentie te komen en dat te vertalen naar een visuele identiteit die memorable en ownable is. Ik kan me helemaal vinden in haar aanpak – ik volg min of meer hetzelfde pad. (Goeie naam trouwens voor de eerste fase: Brand Therapy). Merken zijn inderdaad net mensen; je bewondert personen die hun eigenheid omarmen en authentiek zijn. Merken met een persoonlijkheid zijn makkelijker om van te houden en weten zich beter te onderscheiden.
Meer statements van &Walsh? Check hun 10 Rules for Great Branding & Design.
Must See
Beeld: @laila.khadraa
Dit is Laila, een 21-jarige, Marokkaanse influencer. Op Insta deelt ze foto’s van haar leven - exploring feelings, scents, and emotions with wide-eyed wonder. Ze houdt van sport, eten, fashion en is een echte sneakerhead, vooral Puma kicks. Een typische influencer, gesteund door een groot kledingmerk. En AI gegenereerd.
Dit soort digital brand ambassadors zijn in opkomst en blijken prima te werken. Lees verder bij AdNews.
Must Use

ToolKit is een interessante nieuwe online brand guideline tool die is gekoppeld aan je Figma file. |
Jeroen Disch is art-director en voorheen design lead bij digitaal ontwerpbureaus Bravoure en GRRR. Hij geeft gastlessen en trainingen en schrijft over digital design in zijn nieuwsbrief Halfvet.
De redactie heeft geprobeerd om alle rechthebbenden van de beelden te achterhalen. Ben je de rechthebbende van een beeld en heb je geen toestemming gegeven voor de publicatie, neem dan contact op via website@bno.nl.
The editors have tried to find out all rights holders of the images. If you are the rights holder of an image and have not given permission for its publication, please contact website@bno.nl.