#Aanbod

Bureau

We zijn er voor alle ontwerpbureaus die samen impact willen maken en goed vertegenwoordigd willen zijn.


Groeien doe je niet alleen — daarvoor is een strategische partner nodig die meedenkt, adviseert en uitdaagt. Een bureaulidmaatschap opent de deur naar juridisch en zakelijk advies op maat, een krachtig netwerk van creatieve professionals, inspirerende workshops en begeleiding bij internationale ambities. Samen werken we aan de zichtbaarheid en waarde van design én aan eerlijke, toekomstbestendige voorwaarden voor de hele ontwerpsector. 


#Leden

“We joined BNO to connect with the design community and gain professional support for our creative studio.” 


- Luidspreker

Word ook lid!

Advies op maat

Onze helpdesk staat voor jullie klaar met deskundige juridische en zakelijke adviseurs. Bij ons kunnen jullie terecht met vragen over personeel, inkoopvoorwaarden, geschillen met opdrachtgevers en meer. Als bureaulid krijgen jullie bovendien exclusieve toegang tot een uitgebreide set voorbeeldcontracten, salarisrichtlijnen, ons personeelshandboek en toegang tot onze wekelijkse tendermailinglijst.

De focus van ons juridisch advies ligt op intellectuele eigendomsrechten, contracten, privacy en algemene voorwaarden. In alle gevallen helpen we jullie op weg zodat jullie zelf de juiste beslissing kunnen nemen.  



“De BNO is voor de gehele sector van absolute meerwaarde als aanjager, belangenbehartiger, informatiepunt en verbindende factor.” 


–  Today


Samen staan we sterker

Dankzij onze brede achterban zijn we een sterke spreekbuis voor het vak. We vertegenwoordigen de branche – en dus ook jullie bureau – in gesprekken met politiek, overheid en bedrijfsleven. Of het nu gaat om inkoopvoorwaarden, aanbestedingen, auteursrecht, erfgoed of de arbeidsmarktagenda: we zetten ons in voor betere, eerlijke en toekomstbestendige voorwaarden voor de hele ontwerpsector.

Verder zijn we actief op nationaal niveau en werken samen met partners als de Federatie Creatieve Industrie en Federatie Beeldrechten. Zo zetten we ons via gerichte lobby in voor sterke auteursrechten en een gunstig ontwerpklimaat. We onderhouden directe lijnen met ministeries, beleidsmakers en landelijke organisaties zoals RVO, VNO-NCW en de Kamer van Koophandel.

Onze trainingen

Bij ons kunnen jullie het hele jaar door aanschuiven bij allerlei trainingen die groei en succes stimuleren. Leer handig manoeuvreren in strategisch positioneren, verbeter presentatie- en discussieskills en werk aan het optimaliseren van project- en zelfmanagement.
Alle trainingen

Investeer in groei

Willen jullie als ontwerpbureau blijven groeien in creativiteit én ondernemerschap? Investeer dan in direct toepasbare trainingen voor het hele team, gericht op de dagelijkse realiteit van de ontwerppraktijk.

Voor bureaus die samen willen leren en ontwikkelen, bieden we daarnaast incompany-trainingen op maat: praktijkgericht, resultaatgericht en afgestemd op jullie specifieke situatie. 

Hieronder een selectie uit ons vaste aanbod.

  • De Kerncompetenties-trainingsreeks bestaat uit vijf trainingen die jullie sociale en commerciële vaardigheden verder ontwikkelen: project- en zelfmanagement, leidinggeven aan creatieven, positioneren en acquireren, communicatiestijlen, en presenteren en discussiëren. Deze trainingen zijn zowel als serie als afzonderlijk te volgen.
  • De Grip op-trainingsreeks bestaat uit drie praktische trainingen speciaal voor creatieve professionals: ondernemerschap (van marktpositie tot klantrelaties), leiderschap (effectief sturen met een eigen leiderschapsstijl), en geld (financiële sturing met verdienmodellen en kengetallen). Alle trainingen zijn praktisch opgezet met kleine groepen en direct toepasbare tools voor de dagelijkse praktijk.
  • De Strategisch Brand Design-trainingsreeks leert ontwerpers merkvraagstukken strategisch aan te pakken in drie modules: Merk en Strategie (basistheorie en positionering), Het Proces (werkwijze en samenwerking), en Design voor Merken (vertaling van strategie naar visueel design). 

Leren van ervaringsdeskundigen

Meer dan vijftig ervaren ontwerpmentoren staan klaar voor jullie team om hun kennis en ervaringen te delen. Kijk hier voor een overzicht van onze mentoren.

Is er behoefte aan een coaching traject van langere duur? Onder onze geassocieerde leden bevinden zich verschillende coaches met kennis en expertise op het gebied van marketing, sales, management, leiderschap en financiën. Lees hier meer over coaching.


#Leden

“As a BNO member, you genuinely feel a strong support system behind your company.” 


- Ink Social Design

Word ook lid!

Alles binnen handbereik

We beschikken over veel actuele informatie en voorbeelddocumenten die jullie kunnen raadplegen en gebruiken. Hieronder hebben we een selectie gemaakt van 15 dossiers, whitepapers en praktische downloads. Boordevol informatie en voorbeelden die direct toepasbaar zijn op jullie ontwerppraktijk.  




Meer weten? Check dan onze dossiers en downloads voor waardevolle informatie over een breed scala aan onderwerpen die relevant zijn voor jullie. 



“Joining BNO was a strategic move to elevate our agency’s professionalism and expand our network.”


–  Fillip Studios


Jullie stem in de ontwerpsector

Om écht te weten wat er speelt in onze sector brengen we onze leden samen in actieve platforms en werkgroepen om kennis te delen en elkaar te inspireren. We organiseren vakinhoudelijke bijeenkomsten over actuele thema’s en onze leden zetten zich door het hele land vrijwillig in voor events waar inspiratie en ontmoeting centraal staan.

Naast deze bijeenkomsten bieden onze werkgroepen ruimte om met vakgenoten dieper in te gaan op actuele onderwerpen. In onze werkgroep AI x Design werken we aan het vergroten van de AI-geletterdheid onder ontwerpers. 


En in de werkgroep Sustainability x Design bundelen leden hun expertise om bij te dragen aan een duurzamere ontwerppraktijk, met als doel om de sector, opdrachtgevers, overheid en publiek te mobiliseren om het potentieel van design te erkennen en te benutten — voor maatschappelijke én economische impact.

Willen jullie samen met andere leden in gesprek gaan over specifieke onderwerpen of samenkomen met leden in de buurt? Neem contact op en bouw samen met ons aan een sterke designgemeenschap!


Design Leadership Forum


Twee keer per jaar brengen we de creative directors van onze bureauleden samen om kennis, ervaringen en inspiratie te delen in het Design Leadership Forum.


Dit is een vernieuwd format dat design en leiderschap aan elkaar koppelt, met sprekende en inspirerende voorbeelden uit het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs. 


HRM-overleg

Drie keer per jaar organiseren we het HRM-overleg, waarin HR-professionals en managers van onze bureauleden samenkomen rond actuele HR-vraagstukken. 


Onderwerpen als arbeidscontracten, beloningssystemen, bureaucultuur en wet- en regelgeving komen aan bod. Voor extra verdieping schuift regelmatig een arbeidsrechtadvocaat aan. De nadruk ligt op het delen van kennis en praktijkervaring.


Voor ontwerpers, door ontwerpers

We nodigen al onze leden uit om kennis, nieuws en ervaringen met ons te delen. Want juist door samen te werken en van elkaar te leren, maken we onze community sterker.  

Er zijn volop mogelijkheden om jullie verhaal zichtbaar te maken via onze mediakanalen: via interviews en artikelen op onze site, inspirerende posts en takeovers op Instagram en LinkedIn, via onze toonaangevende publicatie Dd Yearbook of in onze podcast Designers Inc. op Spotify.

Word lid!

Zijn jullie nog geen lid? Dan is dit hét moment om aan te sluiten! Een bureaulidmaatschap is er al vanaf € 827,- per jaar en biedt tal van extra voordelen, zoals het gratis plaatsen van personeelsadvertenties op onze vacaturebank. 

De kosten voor aansluiting zijn zakelijke uitgaven en daardoor fiscaal aftrekbaar. Ook de btw op de factuur mag worden meegenomen in de voorbelasting. Ontdek alle voordelen, bekijk het prijzenoverzicht en check de voorwaarden via onderstaande link.

Vragen? We staan voor jullie klaar!

Neem gerust contact met ons op. Het bureau is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur, en is bereikbaar via 020-6244748 of via info@bno.nl