Extravet

Jeroen Disch schrijft over digital design in z’n tweewekelijkse nieuwsbrief Halfvet. In Extravet deelt hij de drie items die hem de afgelopen maand het meest zijn opgevallen. Aflevering 12.

Tekst door Jeroen Disch

Must read

 Beeld: Matt Korostoff
Ik ben een absolute sucker voor datavisualisaties die met eenvoudige middelen een maximaal inzicht brengen. Wealth, Shown to Scale is er zo een. De website bestaat al een jaar, maar zag ‘m laatst voor het eerst. M'n bek viel open.

Het visualiseert het vermogen van Jeff Bezos – de rijkste persoon op aarde – door pixels te stapelen. Eén pixel is $1.000. Het gemiddelde inkomen van een Amerikaans gezin komt neer op 68 pixels. Een miljonair bezit een blokje van 1.000 pixels. Een miljardair is duizend keer groter. En het vermogen van 185 miljard Dollar van ons Jeffke? Check de website en blijf scrollen!

Must see

Het Echte Werk ontwikkelde een jaloersmakende visual identity voor kinderwinkel Le Fanfare. De typografie bestaat uit de Beastly van Oh No Type en details uit de letters worden gebruikt als grafische elementen en voor vrolijke characters. Wat een feest. 🤩

Odoo CMS - een grote afbeelding

Beeld: Het Echte Werk

Must use

 Beeld: Matt Korostoff
Float is een parallax tool die er te gek uitziet. Nu nog goeie toepassingen.
Sharing your stories everywhere. Wil jij wat delen met de community via onze media? Je verhaal, jouw kennis of een mening? Een case, je werk, column, blog of podcast? Laat het ons weten via redactie@bno.nl.
Jeroen Disch is design lead bij GRRR, digital agency voor zinnige zaken. Daarvoor was hij ontwerper bij Lava en Edenspiekermann. Hij geeft geregeld gastlessen, is mentor bij de BNO en schrijft een nieuwsbrief over digital design: Halfvet.