#Artikelen

29.04.2021

Welkom BrandBase

Een rubriek waarin wij een nieuw BNO-lid interviewen. Dit keer creative marketingbureau BrandBase. We spreken met Creative Director Jesse Post.


Naam: Jesse Post (Creative Director)
Naam studio: BrandBase
Leeftijd: 30
Disciplines: creative marketing


Waar werken jullie momenteel aan?

“We ontwikkelen strategieën en maken campagnes die herhaalaankopen bevorderen. Heel vaak komen daar premiums aan te pas die we zelf bedenken én produceren. Dat doen we voor grote merken over de hele wereld.


Pas als de campagnes lopen kunnen we ermee naar buiten komen. En dat doen we dan ook graag! Kijk maar even op onze website. De kans is groot dat je pas over een jaar kunt zien waaraan we momenteel aan werken. Tot die tijd doen we heel geheimzinnig.”


Waar zijn jullie het meest trots op?

“Ons project ‘Een jubileum in (veertigduizend) stukken’. De toonaangevende Nederlandse private bank ABN AMRO MeesPierson vierde in 2020 haar 300ste verjaardag. In coronatijd… Deze unieke mijlpaal vierde de bank het liefst samen met al haar klanten en medewerkers. Dat kon natuurlijk niet. Aan BrandBase de vraag of we tóch een manier konden bedenken waarop de bank, sámen met al haar relaties, dit jubileum op een onvergetelijke manier kan vieren.

Omdat we de relaties niet meer bij elkaar konden brengen voor een waardevolle ontmoeting, hebben we een averechts idee bedacht. We creëerden iets waardevols dat we hebben opgedeeld in duizenden stukjes. Iedere klant en medewerker ontving een stukje.

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: Klibansky voor het kunstwerk

We namen contact op met Joseph Klibansky. Een hedendaagse kunstenaar wiens werk door kunstliefhebbers in de hele wereld wordt verzameld. We hebben hem gevraagd om een enorm kunstwerk te maken. Het bleek met ruim 38 m2 zijn grootste schilderij ooit te worden, met als doel om het in duizenden stukjes te snijden door middel van laser cut technologie. Een disruptief idee waarvoor Klibansky snel enthousiast werd.

Alle klanten en medewerkers kregen een genummerd stukje van dat enorme kunstwerk thuisgestuurd. Op een speciale website konden ze exact zien welk stukje van het grote geheel ze hadden gekregen. Op de website stond ook een making-of van het project waarin de kunstenaar werd gevolgd. Op zijn social media kanalen leverden de video’s van het project meer dan een miljoen organic views op.

Odoo CMS - een grote afbeelding

Dit bijzondere project bewijst eens te meer dat de 300-jarige private bank ABN AMRO MeesPierson waarde weet te creëren voor haar klanten. De waarde van het originele kunstwerk wordt momenteel geschat op 3,2 miljoen euro, op basis van een gemiddelde prijs van online biedingen. Sommige stukjes stegen maar liefst duizend keer in waarde, met biedingen van 600 euro. Net als bij zeldzame postzegels kan de waarde nog verder toenemen. Kortom, de bank, haar klanten én medewerkers waren erg enthousiast.”


Hoe hebben jullie ons gevonden?

“We kenden de BNO natuurlijk al. Maar dat BNO ook ons veel te bieden heeft, hadden we nog niet zo goed in de gaten.”

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: werkplek BrandBase

Wat kunnen we op dit moment voor jullie betekenen?

“De juridische expertise die de BNO in huis heeft kan erg belangrijk voor ons zijn, met name bij de bescherming van de door ons ontwikkelde merken en bij productontwikkeling. We verheugen ons op de (online) evenementen en zodra we versterking zoeken is BNO vanaf nu ons eerste aanspreekpunt.”

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: Heineken Freeze Glass, een bierglas dat bier op kamertemperatuur in 5 minuten ijskoud kan maken.

Waar kunnen we jullie binnenkort zien?

“Elke maand produceren we een gespreksverslag dat we met een CEO van een belangrijk bedrijf voeren onder de titel 'MerkWaardige Bazen'. Het gesprek gaat over merken, marketing en management en wordt elke maand in Marketing Tribune geplaatst. Er is ook een podcast van die je op Spotify kunt vinden.

Voor nieuwsgierige mensen die graag meer kennis willen opdoen over reward campagnes publiceren we elke maand een nieuwsbrief. De eerstvolgende honderd personen die zich na deze publicatie daarvoor aanmelden via onze website, krijgen een leuk cadeautje.”

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: Jungle Cup, de eerste plastic-vrije, thuis composteerbare, wegwerpbeker