#Nieuws

14.07.2022

Ins & Outs

Nederlands paviljoen wint Golden Bee Award, Young Design Team versterkt Design Museum Den Bosch, merger Design Bridge & Superunion en Marco Ferrari nieuw hoofd Master Information Design.


Foto: Young Design Team | Fotograaf: Sander Vermeer

Nederlands paviljoen wint Golden Bee Award Triënnale di Milano

13 juli - Het Nederlands paviljoen wint de Golden Bee Award op de 23e Triënnale di Milano. Het paviljoen is samengesteld door Het Nieuwe Instituut. De presentatie Have we met? Humans and Non-humans on Common Ground stimuleert nieuwe opvattingen over de aarde als een ruimte die alle planten, microben, mensen en andere dieren delen. 

De 23e Triennale di Milano, met als overkoepelend thema Unknown Unknowns, vindt plaats in Milaan van 15 juli tot en met 15 december 2022. De Triënnale reikt de Bee Awards uit ter erkenning van drie internationale deelnemers op basis van hun interpretatie van het thema, de kwaliteit en de relevantie van de ideeën die ze presenteren. De Golden Bee is de belangrijkste prijs.

Foto: Studie van het tentoonstellingsontwerp door Studio Ossidiana


Young Design Team versterkt Design Museum Den Bosch

12 juli - Design Museum Den Bosch is sinds een paar maanden een afdeling rijker. Het Young Design Team ontwikkelt tentoonstellingen, presentaties en publieksprogramma’s voor een jong publiek. Daarbij snijden ze nieuwe thema’s aan en brengen ze een frisse wind in het museum.

De aanstelling van het driekoppige team is mogelijk gemaakt dankzij een bijdrage van 633.698 euro van Fonds 21 EXTRA. Dat bedrag wordt gedurende drie jaar niet alleen ingezet ten behoeve van het Young Design Team, maar ook om een impuls te geven aan de Derde Verdieping (het online kennisplatform van het museum) en ter versterking van het communicatieteam. 

Foto: Young Design Team | Fotograaf: Sander Vermeer


Merger Design Bridge and Superunion

7 juli - WPP has announced the creation of a new company, Design Bridge and Partners, formed by the merger of Design Bridge and Superunion. Launching in January 2023, the new company will enable clients to leverage a full range of industry-leading design expertise, driving growth and transformation through consumer, business, lifestyle and experience design.

The complementary skills and client bases of Design Bridge and Superunion will make Design Bridge and Partners an industry leader in design, with centres of excellence in key locations worldwide and a client roster of leading brands. John Morris, currently CEO of Design Bridge, will take on the role of CEO of the new global business, in partnership with Jim Prior, currently CEO of Superunion, as Chair.



Photo: John Morris and Jim Prior


Marco Ferrari nieuw hoofd Master Information Design

27 juni - Design Academy Eindhoven (DAE) heeft ontwerper Marco Ferrari aangesteld als het nieuwe Hoofd van de Master Information Design. Ferrari volgt daarmee voormalig Hoofd Joost Grootens op.

Marco Ferrari is de medeoprichter van het interdisciplinaire Studio Folder in Milaan. Van daaruit werkte hij aan gelauwerde projecten op het gebied van onderzoek in kunst en design, hoewel hij ook altijd betrokken was in het onderwijs. 

Zo is Ferrari adjunct assistent aan de Graduate School of Architecture, Planning and Preservation (GSAPP) in Columbia, gastdocent aan de Royal College of Art in London, professor aan de ISIA Universiteit in Urbino, en voegt hij zich nu bij DAE.