#Nieuws

29.11.2023

Ins & Outs

GRRR sluit zich aan bij Handpicked agencies, installatie MAST voor Amsterdam Light festival, twee Pentawards voor Bowler & Kimchi, AI Talk van Jeroen Disch, Conversionista bundelt krachten met Fabrique en Q42 en Renee Scheepers wint Ruud van Berkel Award.


GRRR sluit zich aan bij Handpicked agencies

GRRR, het toonaangevende creative digital agency met een sterke focus op het creëren van impactvolle digitale ervaringen, heeft zich aangesloten bij Handpicked agencies. Door de toevoeging van GRRR vestigt het best scorende bureaunetwerk zich nu ook in Amsterdam.

Co-founder Rolf Coppens: “We wilden ons aansluiten bij een netwerk en Handpicked voert al jaren de Emerce lijst aan, dit sluit aan bij onze ambitie om bij de top te horen. Het feit dat Handpicked niet de venture capital route koos en juist medewerkers mede-eigenaar maakt versterkt onze klik.”

 

GRRR is een design gedreven strategisch digitaal bureau, met een focus op klanten die het bureau beschrijft als ‘zinnige zaken’. Digitaal werk waarin idealisme en zakelijke groei hand in hand gaan. Binnen Handpicked wordt GRRR op organisatiegerelateerde domeinen als finance en HR ondersteund, waardoor er meer focus ontstaat.



Twee Pentawards voor Bowler & Kimchi

Brand identity- en verpakkingsbureau Bowler & Kimchi heeft twee zilveren Pentawards gewonnen met het ontwerp van de Lake District Chilli Pepper Gin – WATCH OUT FOR THE AFTER BITE! en de Pura Goccia Premium Olive Oil.


De Pentawards, die wereldwijd bekend staan als de meest toonaangevende prijzen op het gebied van packaging design, erkennen en eren de uitmuntendheid in de creatie van verpakkingsontwerpen. 

Foto: Lake District Chili Pepper Gin, Bowler & Kimchi

AI Talk van Jeroen Disch

AI gaat de ontwerpwereld radicaal veranderen. Maar wat wordt de invloed op het creatieve proces? Hoe evolueert de rol van ontwerpers? En waarom blijft menselijke visie, emotie en intuïtie onmisbaar?

In een talk presenteert Jeroen Disch best practices, recent onderzoek, praktische tools en persoonlijke ervaringen over het gebruik van AI in de dagelijkse ontwerppraktijk. De presentatie is interessant voor iedereen die werkzaam is binnen grafisch ontwerp, UX/UI design, marketing of branding, ongeacht of je een doorgewinterde ontwerper, enthousiaste student of ervaren docent bent.

 

Jeroen komt graag langs om jouw ontwerpbureau, marketingafdeling, opleiding of in-house designteam te inspireren! 


Installatie MAST voor Amsterdam Light festival

Het Amsterdam Light Festival is een jaarlijks terugkerende lichtkunstroute langs de historische grachten van de hoofdstad. Dit jaar vroeg de organisatie kunstenaars na te denken over de effecten van technologie en kunstmatige intelligentie (AI) op ons dagelijks leven. MAST maakte daarop het ontwerp ‘Is it really you?’.

 

Het vier meter hoge kunstwerk bootst een gezichtsherkenningsalgoritme na, met behulp van LED-lampen die in verschillende patronen en combinaties een gezicht vormen. Het kunstwerk bevindt zich naast een historische industriële brug aan de Westerdokskade.



Conversionista bundelt krachten met Fabrique en Q42

Vanuit het Zweedse ARC breidt CRO-bureau Conversionista zich uit naar Nederland en sluit zich aan bij de bureaus Fabrique en Q42. Hiermee versterken de bureaus hun gezamenlijke aanbod en leveren ze meer waarde aan bestaande en potentiële klanten.

Foto: Rogier Kuiper, Martin Sangell, Marie Horneman, John Ekman, David van Zeggeren en Jan Jouke Harms

“Conversionista uitbreiden naar Nederland is een logische aanvulling op onze Nederlandse familie van ARC-bureaus, Fabrique en Q42. Met specialistische CRO-ervaring heeft Conversionista in 14 jaar een naam opgebouwd in Scandinavië, met uitstekend werk voor topklanten als Polestar en Spotify” zegt Gert Hans Berghuis, partner bij ARC.





Renee Scheepers wint Ruud van Berkel Award

Renee Scheepers, eigenaar en oprichter van Scheepers&Renee, is de winnaar van de eerste editie van de Ruud van Berkel Award, een stimuleringsprijs geïnitieerd door Heembouw. Renee pleit voor belevingsarchitectuur, een discipline die niet richt op de kwaliteit van de stenen of het landschap, maar op de kwaliteit van het leven en de manier waarop we dat samen inrichten. Hiermee schept zij ruimte voor dat wat er leeft en speelt onder bewoners en gebruikers. Een volgens de jury zeer gepaste innovatie in tijden van ruimtelijke en stedelijke transformaties.


 

Om het idee belevingsarchitectuur nog verder tot wasdom te laten komen, ontvangt de winnaar het geldbedrag van € 5.000. Tevens wint Renee een ‘proeftuin’. Ofwel een project om haar ideeën samen met Heembouw als ontwerpende bouwer op toe te passen. Dat project krijgt de komende tijd verder vorm.