#Nieuws

13.03.2024

Ins & Outs

Expo 75B in Kunsthal Rotterdam, radiostation 100% NL kiest Das Buro, TextielMuseum verwerft designarchief Hella Jongerius en Today creëert campagne voor Week van het Geld.


Foto rechtsboven: Tweekoppig Monster, 75B | Fotograaf: Jan Bijl

Expo 75B in Kunsthal Rotterdam

Van 16 maart tot 30 juni 2024 is de tentoonstelling Fiddling Around te zien in de Kunsthal Rotterdam. De expositie biedt een overzicht van 25 jaar creatief design van het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, opgericht door Rens Muis en Pieter Vos. Met een knipoog naar de experimentele en speelse werkwijze van de oprichters, toont de expositie persoonlijke verhalen en schetsen die ten grondslag liggen aan de opvallende flyers, posters, logo’s en trailers van 75B.



Radiostation 100% NL kiest Das Buro

100% NL, onderdeel van Mediahuis Radio, kiest voor Das Buro om hun merk de komende jaren verder te laten groeien. Daarmee wordt het Rotterdamse branding bureau verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de nieuwe creatieve strategie en campagnes voor de komende jaren. Deze week start de eerste landelijke outdoor campagne.

Foto: uitsnede campagnebeeld 100% NL

TextielMuseum verwerft designarchief Hella Jongerius

Het TextielMuseum heeft met de financiële ondersteuning van Vereniging Rembrandt en haar Titus Fonds elf textiele objecten en prototypes uit de periode 1995 – 2021 van de internationaal gevierde, Nederlandse ontwerper Hella Jongerius aangekocht. De aankoop ging gepaard met de royale schenking van het gehele textiele designarchief van Hella Jongerius aan het TextielMuseum.

Foto: Morning textiles, samples, 2017 | Fotografie: Jongeriuslab

De werken die het TextielMuseum heeft aangekocht vertegenwoordigen sleutelmomenten in het textiele oeuvre van Jongerius. Voorbeelden zijn een prototype van de Knitted Lamp (1995) en recente werken zoals twee Space Amulets (2021) en Aerial View (2021), een geweven werk uit de serie Woven Windows. Medio 2026 zal het TextielMuseum een tentoonstelling wijden aan het oeuvre van Hella Jongerius.



Today creëert campagne voor Week v/h Geld

Elk jaar organiseert Wijzer in geldzaken de Week van het geld. Onder het motto ‘jong geleerd is oud gedaan’ wil Wijzer in geldzaken jongeren voorbereiden op financiële zelfredzaamheid in de toekomst. Rond het centrale thema ‘Hoe blijf jij de baas over je geld?’ heeft creatief bureau Today een opvallende campagne ontwikkeld.


Beeld: Abri Mock up

Door het gebruik van AI werd een volledige familie van ‘geldbazen’ gecreëerd. Elk personage straalt zelfvertrouwen en controle uit, waarmee de campagne en het lesmateriaal voor scholen worden versterkt.