#Nieuws

19.09.2024

Ins & Outs

MAST ontwerpt expo Emotional Matter, Total Design ontwikkelt nieuwe merkidentiteit voor Nationale Opera & Ballet, Kossmanndejong ontwerpt tentoonstelling Emily’s Legacy en Today wint branding pitch Aeres.


MAST ontwerpt expo Emotional Matter

Emotional Matter is de eerste interactieve, reizende tentoonstelling over mentale en emotionele gezondheid. De expo, die in augustus opende in het Deutsches Museum in München, nodigt bezoekers uit om op een begeleide en veilige manier hun innerlijke emoties en gevoelens te verkennen.

Photography: Andreas Lang

Het Amsterdamse ontwerpbureau MAST ontwierp de tentoonstelling van concept tot installatie in nauwe samenwerking met de opdrachtgever GedankenKraftWerk, een organisatie die effectieve wetenschappelijke psychologische modellen omzet in interactieve projecten.


Total Design ontwikkelt nieuwe merkidentiteit Nationale Opera & Ballet

Total Design heeft een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld voor Nationale Opera & Ballet. De rebranding richt zich op het verenigen van drie afzonderlijke merken – De Nationale Opera, Het Nationale Ballet en Nationale Opera & Ballet – tot één sterk en samenhangend merk. Het doel is om de missie van het instituut, het verrijken van levens met opera en ballet, voelbaar te maken voor het huidige publiek en nieuwe doelgroepen. De nieuwe identiteit benadrukt een digitale benadering en creëert een open, uitnodigende sfeer.

 


Kossmanndejong ontwerpt tentoonstelling Emily’s Legacy

De tentoonstelling Emily’s Legacy, ontworpen door Kossmanndejong, vertelt het verhaal van de Tweede Anglo-Boerenoorlog in Zuid-Afrika en de Britse concentratiekampen, met de nadruk op het activisme van de feministe Emily Hobhouse. In vierentwintig opeenvolgende audiovisuele kamers wordt geprobeerd bezoekers onder te dompelen in de ervaringen van de Boerenstrijders, Britse soldaten en de lokale zwarte bevolking.

 

De tentoonstelling toont hoe oorlog uit de hand kan lopen. Te midden van al het lijden stond Emily Hobhouse apart als een van de weinigen die zich richtte op het behouden van de menselijkheid in plaats van bij te dragen aan de vernietiging ervan.


Today wint branding pitch Aeres

Today gaat na een uitgebreid pitchprocedure aan de slag om onderwijsinstelling Aeres te gaan rebranden. Het doel is een duidelijkere merkarchitectuur en uitstraling te ontwikkelen.

De organisatie verzorgt regulier onderwijs op locaties in Midden- en Noord-Nederland. Het gaat hierbij om zowel vmbo-, mbo-, hbo-opleidingen. Daarnaast biedt Aeres ook commerciële trainingen en cursussen voor professionals aan.