Robbert Smit neemt afscheid van Today
Na meer dan vijftien jaar neemt Robbert Smit afscheid van creative agency Today, dat hij mede oprichtte en waar hij jarenlang als managing partner aan het roer stond. Onder zijn leiding groeide Today uit tot een toonaangevend bureau binnen de Nederlandse creatieve sector.
Smit kijkt met trots terug op de samenwerking met opdrachtgevers als de Rijksoverheid, impactvolle merken en culturele organisaties. Zijn vertrek markeert het begin van een nieuw hoofdstuk, waarin hij zijn passie voor creatief ondernemerschap voortzet en ruimte maakt voor nieuwe uitdagingen.
Het bureau blijft in handen van Bob en Wouter, die volgens Smit klaarstaan om Today verder te laten groeien. "Met een stevig fundament en een sterk team achter zich, laat ik Today met een gerust hart achter," aldus Smit.
Momkai ontwikkelt nieuwe merkidentiteit voor SCW Systems
Studio Momkai heeft een compleet vernieuwde merkidentiteit ontwikkeld voor SCW Systems, een pionier op het gebied van klimaattechnologie. De samenwerking begon met een intensieve verkenning van het bedrijf: van de fabriek en laboratoria tot gesprekken met de mensen achter de innovatieve technologieën.
Het resultaat is een visuele en inhoudelijke merkstrategie die de ambitieuze missie van SCW Systems weerspiegelt: Bend the carbon curve towards zero. Deze kernboodschap vormt nu de basis voor alle communicatie, van investeerderspresentaties tot wervingscampagnes.
De nieuwe identiteit combineert technologische elegantie met een menselijk gezicht. Het logo – geïnspireerd op een opkomende zon – symboliseert optimisme en vooruitgang. In de fotografie en kleuren is gekozen voor een warme, toegankelijke stijl met een duidelijke link naar innovatie. Naast de visuele identiteit ontwikkelde Momkai ook een serie uitleganimaties en een nieuwe website in Webflow, waarmee SCW Systems klaar is voor verdere internationale groei.
Rebrandt geeft Alkmaar een nieuwe A-status
Rebrandt heeft een krachtige nieuwe citybranding ontwikkeld voor de stad Alkmaar. Met de A-status positioneert het bureau de stad als ambitieus en zelfverzekerd, klaar voor verdere groei op het gebied van inwoners, bedrijvigheid en toerisme.
De nieuwe visuele identiteit werd ontwikkeld op basis van het positioneringsverhaal van Bureau Buhrs. Rebrandt vertaalde dit naar een opvallend ontwerp waarin de ‘A’ centraal staat – als eretitel én als grafisch symbool, geïnspireerd op het silhouet van de historische Torenburgh-toren.
Naast het logo tekende Rebrandt ook voor het Alkmaar Magazine, een reeks stadsposters en billboards, de AlkmaarPas en een volledig vormgevingssysteem met bijbehorende richtlijnen.
Sjoerd Verbeek genomineerd voor ADCN Award 2025
Illustrator Sjoerd Verbeek is genomineerd voor een ADCN Award 2025 in de categorie ‘Craft – Illustration & Typography’. Hij sleepte de nominatie in de wacht met het project Tactile Wall Illustrations, ontwikkeld voor de HKU University of the Arts.
Het werk kwam tot stand in samenwerking met onder meer de ruimdenkers (ruimtelijk ontwerp), MAVVA (PET Felt wandpanelen) en fotograaf Martina Kelder.
Ronald van den Bersselaar ontvangt Media Diamant
Decorontwerper en artdirector Ronald van den Bersselaar is onderscheiden met de 19e Media Diamant, de vakprijs voor professionals achter de schermen van televisie, radio en andere media. De Media Diamant is een erkenning voor zijn decennialange bijdrage aan iconische programma’s als Love Letters, All You Need Is Love, DWDD, The Voice of Holland en vele grote evenementen en concerten. De jury roemt zijn uitzonderlijke vakmanschap, creatieve talent en het vermogen om telkens weer betekenisvolle decors te realiseren. |
