In Designers Inc. by BNO praat Roel Stavorinus met ontwerpers over hun samenwerking met opdrachtgevers of elkaar, over strategie, ontwikkeling en groei en over hun eigen positionering en zichtbaarheid.
Das Buro is misschien wel het rock-en-rolste bureau van Nederland. Maar het is ook een creatief strategisch – én designgedreven – bureau voor merken; culturele merken, commerciële merken en zelfs een aantal eigen merken.
Foto: brand identity van Theater de Meervaart
Echte samenwerking met je opdrachtgevers is belangrijk. Daarbij moet je je ook kwetsbaar kunnen tonen en twijfels op tafel kunnen leggen. In een goede samenwerking leer je van elkaar en het geeft voldoening als zo’n merk echt verder komt.
Met een onbetaalde pitch begin je altijd op de verkeerde voet.
Foto: De Das Buro Bingo!
Google is een zoekmachine en als je Das Buro intikt, dan kom je bij Das Buro.
Je moet je realiseren dat potentiële opdrachtgevers vaak niet weten waar ze het moeten zoeken als ze op zoek zijn naar een bureau.
Het werk van Niels Shoe Meulman was een inspiratiebron. Hij liet zien dat je met creatief werk je geld kunt verdienen!
Voor Dennis is het belangrijkste dat hij zich kan blijven ontwikkelen. Om vervolgens die kennis ook weer te overdragen binnen dat bureau. Die combinatie levert veel voldoening op!
Foto: branding Mezz Concerts & Dance, Red Dot Design Award 2018
Beluister de podcast
Meer informatie

Designers Inc. is een initiatief van Roel Stavorinus en de BNO. De podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Roland Geelen.
Illustratie: Rob en Robin.