#Nieuws

19.03.2025

Ins & Outs

Karen Polder ontwerpt expo Ongehoord, Mijksenaar verhuisd naar Entrepotdok, Werkplaats 2040 genomineerd voor Creative Bureaucracy Festival, Thijs de Boer versterkt TBWA\NEBOKO, CLEVER°FRANKE verhuist naar Catharijnekade, Marie van der Kroft lanceert Pressence en Future of Now ontwerpt Mobiliteitslabel.


Karen Polder ontwerpt expo Ongehoord

Museum Gouda presenteert de tentoonstelling Ongehoord – Verzamelde vrouwen, ontworpen door Karen Polder. De expositie belicht zes eeuwen geschiedenis door de ogen van vrouwen uit de museumcollectie. Conservator Jorien Soepboer deed in 2024 onderzoek naar meer dan dertig vrouwen, van gravin Jacoba van Beieren tot hedendaagse Goudse Rkia Majourhate. Hun verhalen, vaak vergeten of verborgen, krijgen een gezicht en laten de voortdurende golfbeweging van emancipatie zien.

Foto: Expo Ongehoord - Verzamelde Vrouwen | Fotografie: Fred Ernst 



Mijksenaar verhuisd naar Entrepotdok

Wayfindingbureau Mijksenaar heeft een nieuwe thuisbasis. Na een energieke en kleurrijke renovatie is het team verhuisd naar Entrepotdok 52 in hartje Amsterdam. De nieuwe studio, op slechts een paar grachten van de vorige locatie, is helemaal klaar voor de toekomst.


Werkplaats 2040 genomineerd voor Creative Bureaucracy Festival

De expositie Werkplaats 2040, ontwikkeld door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in samenwerking met ontwerpbureaus Komovo en Futurall, is genomineerd voor deelname aan het Creative Bureaucracy Festival 2025 in Berlijn.

Foto: Bureau Wij Maatschappij | Fotograaf: Puck Kroon

Werkplaats 2040 laat bezoekers nadenken over de toekomst van werk en verzamelt inzichten die helpen bij de ontwikkeling van toekomstbestendig beleid. Het festival brengt ambtenaren van over de hele wereld samen om innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen te presenteren.




Thijs de Boer versterkt TBWA\NEBOKO als Creative Director

TBWA\NEBOKO heeft Thijs de Boer aangesteld als Creative Director. De Boer, een gerenommeerd creatief leider met een indrukwekkende staat van dienst, heeft onder andere Cannes Lions en Effies op zijn naam staan. In zijn nieuwe rol zal hij de creatieve ambities van het bureau verder vormgeven en bijdragen aan de groei van de klantenportefeuille.


De Boer, die eerder zijn eigen bureau Bijvoorkeur oprichtte en als European Creative Chairman bij Cheil Worldwide werkte, heeft voor grote merken als KPN, BMW, Unilever, ABN AMRO en Samsung gewerkt.


 Foto: Thijs de Boer

CLEVER°FRANKE verhuist naar Catharijnekade

Na jaren van bouwen, creëren en groeien op de vorige locatie, is het tijd voor een nieuw hoofdstuk. CLEVER°FRANKE verhuist naar een nieuwe studio, die ruimte biedt voor verdere evolutie en voortbouwt op alles wat tot nu toe is bereikt. De studio is nog in de opstartfase, maar het team kijkt uit naar de mogelijkheden die deze nieuwe locatie biedt: frisse perspectieven, nieuwe werkmethoden en de volgende stap in hun reis.


Marie van der Kroft lanceert verlichtingsserie Pressence

Foto: Pressence


Marie van der Kroft heeft een nieuwe verlichtingsserie gelanceerd: Pressence. De serie bestaat uit flexibele metalen lampen, waarbij de vorm ontstaat door de natuurlijke spanning van het materiaal.


Het metaal wikkelt zich organisch om de basis en vormt zich door de eigenschappen van het materiaal, terwijl het reageert op de invloed van de gebruiker. Deze dynamische interactie creëert een continue dialoog tussen flexibiliteit en structuur, waardoor de grens tussen ontwerp en samenwerking vervaagt.


Mobiliteitslabel door Future of Now

Future of Now heeft Mobiliteitslabel.nl gelanceerd, een prototype dat mobiliteitsfactoren concreet maakt in het woningzoekproces. Het is beschikbaar in het Nederlands en richt zich op locaties in Nederland. Het Mobiliteitslabel helpt gebruikers reflecteren op hun reispatronen door persoonlijke voorkeuren en infrastructuur te combineren. Het project werd ontwikkeld in samenwerking met Tessa Leferink LEF mobiliteit en ondersteund door het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie.