Extravet

Jeroen Disch geeft tips. Maar dan een langere ankeiler, zeker over twee regels zodat het bij het blok op de overzichtspagina past. Aflevering 1.

tekst door Jeroen Disch

Hier komt nog een kleine introductiealinea over deze rubriek. Boven deze introductie moet ook nog een klein tekstregeltje met daarin de vermelding van Jeroen Disch als auteur. Verder moeten we natuurlijk vóór publicatie de toestemming en credits bij de afbeeldingen checken, en vermelden.

Must see

Een datavisualisatie, zo eenvoudig, effectief en misselijkmakend. Visualising the amount of microplastic that we eat.
 

Odoo CMS - een grote afbeelding

Hier komen de credits

Must read

Onlangs las ik Making Room for Variation en bij elke zin knikte ik instemmend! Het stuk beschrijft een herkenbaar ongemak bij het werken met designsystemen. Auteur is Yesenia Perez-Cruz, design lead bij Shopify en eerder bij Vox Media. Ze schrijft: "Making a brand feel unified, cohesive, and harmonious while also leaving room for experimentation is a tough balancing act. It's one of the most challenging aspects of a design system."

Foto: Yesenia Perez-Cruz

Wanneer je een designsysteem verkeerd opzet of gebruikt, bestaat het risico dat alles op elkaar gaat lijken en het merk zijn edge verliest. In een designsysteem moeten experiment en vernieuwing zijn ingebouwd, maar hoe doe je dat als je juist werkt aan consistentie en eenvormigheid? In het artikel geeft Yesenia Perez-Cruz voorbeelden en tips. Ze noemt haar visie Expressive Design Systems en heeft er ook net een boek over uitgebracht.

Odoo CMS - een grote afbeelding

Hier komen de credits

Must use

Als je een mobile first website ontwikkelt, waarom 'm dan ook niet meteen ontwerpen op je mobiel? Met PLAY gaat je dat lukken. De app is erg makkelijk in gebruik. Je hebt een Sketch-killer in je hand.

Kan hier een soort blok met een kleine introductie van Jeroen Disch, liefst ook met pasfoto. Zo groot als hier ingevoegd misschien dan niet, maar wellicht is dit wel een manier waar we mee kunnen experimenteren.
Eigen call for papers / proposals hier. Eventueel als grote banner van De Ronners. De banner Packaging Innovations hieronder zou dan een reclamebanner voor Halfvet of Grrr kunnen zijn, met link.