Foto: Hara Hachi Bu dorp, DDW 2021 | Fotograaf: Max Kneefel
Thema Dutch Design Week bekend
31 mei - Het thema van Dutch Design Week is dit jaar ‘Get Set’ en duidt op een verschuiving in mentaliteit: van voorbereiding naar actie. Het signaal kwam voort uit een aantal gesprekken en ontmoetingen met leden uit de design community. Get Set werd door Miriam van der Lubbe (Creative Head DDW22) aangekondigd in een live Q&A op Instagram met designer Pete Fung.
GLUE eert Creative Citizens of Honour
31 mei - Het event GLUE viert ook dit jaar de Amsterdamse creativiteit, diversiteit en identiteit door een viertal Amsterdammers te eren met de titel ‘Creative Citizens of Honour’.
Voor deze derde editie van het evenement zijn dat ontwerpers Mina Abouzahra, Nikki Gonnissen en Thomas Widdershoven en cultureel ondernemer Suzanne Oxenaar. Zij worden in het zonnetje gezet omdat zij een podium bieden aan creativiteit in de stad of de ontwikkeling ervan stimuleren. Zij weten de veelkleurigheid, creativiteit en diversiteit van de stad Amsterdam te weerspiegelen, over te brengen, te verbinden en te verrijken. |

BEDA presenteert nieuwe bestuursleden
25 mei - Het Bureau of European Design Association (BEDA) heeft een nieuwe Raad van Bestuur voor de termijn 2022-2024. Naast de acht reeds zittende leden zijn er drie nieuwe bestuursleden toegetreden.
BEDA’s visie is dat design in Europa wordt omarmd als aanjager van duurzame groei en welvaart. BEDA telt 54 leden (waaronder BNO) uit 28 landen van Europa.
Nieuwe internationale directie Momkai
23 mei - Designbureau Momkai heeft haar team uitgebreid met twee directeuren. De Amerikaanse Brenna Foster, een ervaren leider op het gebied van strategische communicatie en marketing, is aangesteld als Strategy Director, terwijl de Nederlandse ondernemer Alex van Straaten zijn jarenlange ervaring op het gebied van digitale transformatie meebrengt als Growth Director.
Foto (vlnr): Harald Dunnink, Brenna Foster en Alex van Straaten
Foster was eerder werkzaam als Creative Director bij Blue State in New York, het bureau achter alle succesvolle presidentscampagnes van Obama, waar ze projecten leidde voor de Obama Foundation, UNICEF, Ford en De Correspondent. Waarna ze bij Klima, een klimaat startup in Berlijn, als chief communications officer het aantal leden liet groeien tot klimaatactivisten uit meer dan 100 landen.
Van Straaten brengt meer dan 25 jaar ervaring in digital design en hielp bedrijven als Volvo, Air Miles en Port of Amsterdam door belangrijke digitale transformaties heen. Als oprichter heeft hij bijna tien jaar lang zijn eigen creatieve bureau geleid: RAAK in Rotterdam, dat in 2020 werd geïntegreerd in het CANDID platform voor groei.