#Nieuws

19.04.2023

Ins & Outs

Kossmanndejong ontwerpt vier tentoonstellingen voor Paleis Het Loo, nieuwe huisstijl Stedelijk Museum Breda, WPP lanceert Design Bridge and Partners, overname bureau Kris Kras, nieuw leiderschap bij GRRR en marketingmethode van Multitude voor ethisch digitaal gedrag.


Foto: Paleis het Loo

Kossmanndejong ontwerpt vier permanente tentoonstellingen voor Paleis Het Loo

21 april - Vandaag opent Koning Willem-Alexander het vernieuwde Paleis het Loo. Het museum heeft onlangs een grootschalige renovatie ondergaan en is uitgebreid met ondergrondse tentoonstellingszalen naar ontwerp van Kaan Architecten.

Foto: Tentoonstelling Sporen van het Verleden

De vier nieuwe permanente tentoonstellingen zijn ontworpen door Kossmanndejong, waarvan er twee reeds in 2022 zijn geopend, het Historische Paleis en Sporen van het Verleden. Morgen openen de twee nieuwste tentoonstellingen voor publiek: Ridderorden en Onderscheidingen, en De Oranjes.


Nieuwe huisstijl Stedelijk Museum Breda

Het Stedelijk Museum Breda heeft een nieuwe huisstijl, logo en website. Het nieuwe logo toont een wolk, wat symbool staat voor de veranderende en veelzijdige identiteit van het museum. Het museum wil zich meer online profileren en een grotere rol spelen in de stad. De nieuwe huisstijl is ontworpen door YURR.studio en Berry van Gerwen.



WPP lanceert Design Bridge and Partners

WPP lanceert vandaag het nieuwe wereldwijde designpartnership Design Bridge and Partners, voortkomend uit de eerdere fusie tussen Superunion en Design Bridge. Voormalig Design Bridge CEO John Morris is Group CEO van het nieuwe WPP-designpartnership en Jim Prior - voorheen CEO van Superunion - vervult de functie van Chairman.


Frank Nas, voorheen de Managing Director van Design Bridge Amsterdam heeft de leiding over zowel Design Bridge en Partners in Amsterdam, als de studio’s in München en Berlijn.

Foto: John Morris en Jim Prior

Overname bureau Kris Kras

18 april - Na de overname van Enof creatieve communicatie in 2021 stapt Christian Soer nu ook in het Utrechtse bureau Kris Kras context, content & design. Daarmee is voor oprichter Johan Siebelink na 40 jaar het moment aangebroken om het eigenaarschap van Kris Kras over te dragen.

Foto: Johan Siebelink (rechts) draagt symbolisch de vlag over aan Christian Soer

Siebelink richtte Kris Kras in 1983 op en maakte er een toonaangevend bureau van, dat zich in de loop der jaren doorontwikkelde tot een sterke en creatieve partij voor corporate en overheidsgerelateerde bedrijven. Zijn aandeel werd in maart overgenomen door Soer. 


Dankzij de komst van Soer zijn Kris Kras en Enof nu zusterbedrijven. Beide bureaus hebben een sterke positie in de markt en een specifieke eigen signatuur. 

De bedrijven gaan ieder op eigen kracht de toekomst in, met behoud van hun unieke locaties. De samenwerking tussen Enof en Kris Kras zal vooral gericht zijn op innovatie, krachtenbundeling bij grote aanbestedingen en het benutten van elkaars capaciteit.



Nieuw leiderschap bij GRRR

13 april - Het strategisch digitale bureau GRRR uit Amsterdam kondigt deze maand een nieuw MT aan. Het vertrek van founder David Spreekmeester begin dit jaar, was voor de overige twee founders Rolf Coppens (creatief directeur) en Jelmer Boomsma (consultant) aanleiding om de bezetting van het MT te herzien. 

Foto (v.l.n.r.: Ellen Visée, Andrei Pastuhov, Jelmer Boomstra,  Harmen Janssen en Rolf Coppens

Naast de twee founders, zullen nu ook Harmen Janssen (tech lead), Andrei Pastuhov (design lead) en Ellen Visée (PM lead) toetreden tot het MT. Ellen Visée werkte hiervoor als senior projectmanager en operations manager bij o.a. Greenberry, Born05, Havas Worldwide en RLVNT, en versterkt vanaf deze maand het team van GRRR. 


Ethische marketing checklist van Multitude

1 april - Creatief bureau Multitude heeft een marketingmethode voor ethisch digitaal gedrag ontwikkeld. In plaats van de 4 gebruikelijke marketing P's is de ethische marketing checklist gebaseerd op People, Planet en Privacy. People staat voor toegankelijk en neuro-inclusief ontwerp, Planet voor groene hosting, en Privacy gaat over contextual advertising.


De checklist werkt voor websites, campagnes en alle andere uitingen die marketeers publiceren is op te vragen via rozemarijn@multitude.nl.