#Nieuws

13.03.2024

Lancering Public Values & Immersive Futures Network

CIIIC en CreativeNL zijn gestart met een netwerk voor onderzoekers, makers en beleidsbepalers op het gebied van IX en publieke waarden.


Tijdens de missie van CreativeNL naar SXSW in Austin, Texas hebben CIIIC en CLICKNL Internationaal – in de praktijk – het begin van een inclusieve gemeenschap voor onderzoekers, makers en beleidsbepalers op het gebied van immersive experiences (IX) en publieke waarden in het leven geroepen: het Public Values & Immersive Futures Network. Hiermee hoopt de Nederlandse creatieve industrie internationaal het voortouw te nemen in ontwikkelingen op deze gebieden.

Voorafgaand aan de lancering vond de eerste, Trans-Atlantische uitwisseling plaats tussen ruim 30 Canadese, Amerikaanse en Europese academici die met elkaar deelden welke onderzoeken er lopen, welke behoeftes er in de praktijk zijn, en waar meer onderzoek bij kan helpen.

Het team achter de lancering met vlnr. Monique van Dusseldorp, Melchior Kanyemesha, Bart Ahsmann, Mieke Dols, Simone van Bennekom, Peggy van Schijndel, Nils Adriaans en Vera Kuipers

Over CIIIC en CLICKNL Internationaal / CreativeNL

Het Nationaal Groeifonds investeert de komende vijf jaar (2024-2028) 200 miljoen euro in de CIIIC (Creative Industries Immersive Impact Coalition) – een initiatief van CLICKNL, het topconsortium voor Kennis en Innovatie van de creatieve industrie. Projectpartners zijn de ministeries van OCW en EZK en makers, vertegenwoordigers van toepassingsdomeinen, kennisinstellingen en partners uit de IX-industrie.

CLICKNL Internationaal profileert zich naar buiten toe als CreativeNL, als internationaal uithangbord van de Topsector Creatieve Industrie.


Foto: Martin Sanchez (Unsplash)