CreativeNL – China organiseert op 14 september (14.00 en 16.00 uur) een werksessie voor alle creatieve professionals die interesse hebben om te ondernemen in Azië, in de aanloop naar een strategische samenwerking met Business of Design Week (BoDW) in Hongkong. Waar liggen de kansen, wat hebben we te bieden en wat zijn de wensen?
Strategisch partner
Het Hong Kong Design Centre – de organisator van de Business of Design Week – heeft Nederland uitgekozen om in 2022 strategisch partner te zijn. Voor 2023 is de intentie dat Nederland partnerland wordt.
In 2020 en 2021 is onderzoek gedaan naar de belangstelling in de sector creatieve industrie voor deelname aan deze jaarlijkse beurs, die het belangrijkste platform is voor de creatieve sector in Hongkong en de regio. Geconcludeerd werd dat een meerderheid van deze bedrijven een (gezamenlijke) presentatie vanuit Nederland steunt.
Naast economische samenwerkingen streeft CreativeNL - China er ook naar op andere vlakken (educatief, wetenschappelijk, cultureel) duurzame verbindingen te maken met relevante spelers door samen met organisatie van de BoDW op te trekken voor een periode van twee jaar.
Programma
CreativeNL - China werkt nu aan een programma waarin de wensen van de BoDW en de Nederlandse ambitie samenkomen. Voor 2022 zal dat een bescheiden programma zijn met (digitale) presentaties met Nederlandse sprekers over het onderwerp ‘circulariteit en regeneratie’. Daarnaast wordt ook gewerkt aan een tentoonstelling ‘Designing Circularity’, gecureerd door Design for Culture. Tijdens Dutch Design Week zal er ook aandacht worden besteed aan de BoDW.
Interesse?
CreativeNL – China nodigt creatieve bedrijven en professionals uit die interesse hebben in deelname aan de BoDW 2022-2023. Ervaring in de regio is een pre, maar geen eis. Heb je een bedrijf dat past binnen het thema? Dan ben je van harte welkom om je interesse kenbaar te maken: monique@creativenl.nl.