Ins & Outs

Fusie Zicht online en Fabrique, Bosatlassen winnen Paul Mijksenaar Design for Function Award, Multitude ontwikkelt website voor nieuw Spelalfabet en Joséphine Broesby-Olsen nieuwe design lead GRRR.

Fusie Zicht online en Fabrique

8 nov - Zicht online en Fabrique [merken, design & interactie] bundelen de krachten en gaan samen verder onder de naam Fabrique. Beide bureaus vinden in elkaar de juiste fusiepartner.

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: Paul Traas, Matthijs Klinkert, Seb van Deursen en Erik van der Meer.

"Zowel bij Zicht als bij Fabrique zagen we een veranderende vraag van onze opdrachtgevers. Het samengaan van onze bureaus is een passend antwoord hierop. Met de fusie verbreden we ons dienstenaanbod en de beschikbare pool van ervaren strategen, designers en developers. Dat maakt de organisatie sterker en heeft een synergetisch effect", aldus Matthijs Klinkert, algemeen directeur van Fabrique. De fusie gaat in per 1 januari 2022. 

Bosatlassen winnen ontwerpprijs

Foto: Bosatlas 2001, omslag van Mart Kempers
5 nov - De vijfde 'Paul Mijksenaar Design for Function Award' is toegekend aan Noordhoff Atlasproducties voor De Bosatlas – de gehele serie – waar ook de geestelijk vader  Pieter Roelf Bos deel van uitmaakt.
De prijs wordt, na een jaar uitstel, uitgereikt en geregistreerd in klein gezelschap op donderdag 18 november 2021 in Amsterdam. De registratie, met een bijdrage van schrijver en cabaretier Kees van Kooten, komt binnen een week online op de Mijksenaar website. 

Multitude ontwikkelt website en campagne voor nieuw Spelalfabet

5 nov - Het Nederlandse spelalfabet bestaat voornamelijk uit mannennamen, op twee na: Maria en Xantippe. Daarom introduceert feministisch platform De Bovengrondse: Het Nieuwe Spelalfabet. Creatief bureau Multitude ontwikkelde pro bono de website, (online) campagne en het educatiemateriaal.

 
 

Joséphine Broesby-Olsen nieuwe design lead bij GRRR

3 nov - Joséphine Broesby-Olsen volgt Jeroen Disch op die acht jaar lang het gezicht was van de designafdeling van GRRR. Josephine speelt als art director al jaren een belangrijke rol voor vaste klanten zoals The Ocean Cleanup. Met dit design wonnen ze dit jaar twee Webby’s en twee Lovies. 


Broesby-Olsen werkte ook als lead designer aan de merkidentiteiten van Het Nationale Theater, Artsen Zonder Grenzen en recent aan de wereldwijd populaire taalapp Drops.


Jeroen Disch heeft een mooie baan gevonden als Design Director bij Bravoure. 

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: Joséphine Broesby-Olsen