#Nieuws

24.11.2021

Ins & Outs

De eerste digitale chocoladeletter, Simone Post transformeert hoofdkantoor Vlisco, Nicole Uniquole wint Bazaar Woman of the Year Publieksprijs, Prijs van de Kritiek 2021 voor Taskforce en Dan Bull ECD bij Design Bridge.


Digitale chocoladeletter Nikolaas

24 nov - Letteruitgeverij Typearture lanceert de eerste digitale chocoladeletter genaamd Niklaas. Het is de eerste in zijn soort die het eindelijk mogelijk maakt om onder andere de Ö of Ø in chocolade te zetten. Met deze echte inclusieve chocoladeletter zal geen naam worden overgeslagen.

24 nov - Letteruitgeverij Typearture lanceert de eerste digitale chocoladeletter genaamd Niklaas. Het is de eerste in zijn soort die het eindelijk mogelijk maakt om onder andere de Ö of Ø in chocolade te zetten. Met deze echte inclusieve chocoladeletter zal geen naam worden overgeslagen.

Het kleuren-lettertype geeft ook niet-ontwerpers de kans om zich creatief te uiten, zonder vast te zitten aan bestaande stramienen of beperkende karakters: het lettertype bedien je vanuit het toetsenbord en alle bijzondere functies zijn versimpeld voor toegankelijkheid.

Het kleuren-lettertype geeft ook niet-ontwerpers de kans om zich creatief te uiten, zonder vast te zitten aan bestaande stramienen of beperkende karakters: het lettertype bedien je vanuit het toetsenbord en alle bijzondere functies zijn versimpeld voor toegankelijkheid.

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: font Niklaas


Simone Post transformeert hoofdkantoor Vlisco

Simone Post heeft de grootste muurschildering van Nederland ontworpen voor het hoofdkantoor van Vlisco (de beroemde Nederlandse fabrikant van wasprint), die het hele gebouw van 2500m2 bedekt. Dit kunstwerk, dat veel meer is dan een muurschildering, is een architectonische ingreep en transformeert de grijze verwaarloosde betonstructuur in een vrolijk feest van kleur en beweging. Het kunstwerk is volledig met de hand gemaakt met rollers en kwasten, samen met schilderscollectief 'De Strakke Hand'.

Simone Post heeft de grootste muurschildering van Nederland ontworpen voor het hoofdkantoor van Vlisco (de beroemde Nederlandse fabrikant van wasprint), die het hele gebouw van 2500m2 bedekt. Dit kunstwerk, dat veel meer is dan een muurschildering, is een architectonische ingreep en transformeert de grijze verwaarloosde betonstructuur in een vrolijk feest van kleur en beweging. Het kunstwerk is volledig met de hand gemaakt met rollers en kwasten, samen met schilderscollectief 'De Strakke Hand'.

 
 


Nicole Uniquole wint Bazaar Woman of the Year 2021 Publieksprijs

Foto: Nicole Uniquole

19 nov - BNO-erelid, curator en tentoonstellingsmaker Nicole Uniquole reist voor haar werk heel Europa door. Met haar bedrijf Uniquole weet ze de Nederlandse kunst op de kaart te zetten.


Nicole is tevens oprichter en curator van 'Masterly - The Dutch Pavilion', dat elk jaar te zien is tijdens de kunstbeurs Salone del Mobile in Milaan. 

Ze wint de Woman of the Year-publieksprijs dankzij haar onvermoeibare inzet voor de hedendaagse kunstsector (bron: harpersbazaar.com).


Prijs van de Kritiek 2021 uitgereikt Taskforce culturele en creatieve sector

18 nov - De Prijs van de Kritiek 2021 is dit jaar uitgereikt aan de Taskforce culturele en creatieve sector. De Kring van Nederlandse Theatercritici (KNT) kende de prijs aan de taskforce toe, omdat 'de lobby richting Den Haag nog nooit zo eensgezind was.'

18 nov - De Prijs van de Kritiek 2021 is dit jaar uitgereikt aan de Taskforce culturele en creatieve sector. De Kring van Nederlandse Theatercritici (KNT) kende de prijs aan de taskforce toe, omdat 'de lobby richting Den Haag nog nooit zo eensgezind was.'

De Taskforce culturele en creatieve sector werd direct in de eerste week van de coronacrisis (maart 2020) opgericht. Het is een samenwerkingsverband van ruim 100 branche-, beroeps- en belangenorganisaties, waaronder BNO. Doel van de taskforce is om door gezamenlijke analyses, informatie-uitwisseling en afstemming de coronacrisis het hoofd te bieden.

De Taskforce culturele en creatieve sector werd direct in de eerste week van de coronacrisis (maart 2020) opgericht. Het is een samenwerkingsverband van ruim 100 branche-, beroeps- en belangenorganisaties, waaronder BNO. Doel van de taskforce is om door gezamenlijke analyses, informatie-uitwisseling en afstemming de coronacrisis het hoofd te bieden.

Odoo CMS - een grote afbeelding

Foto: enkele leden van de Taskforce culturele creatieve sector / Fotograaf: Anna van Kooij


Dan Bull Executive Creative Director bij Design Bridge Amsterdam

16 nov - Design Bridge, dat onlangs verhuisde naar het Amsteldok, promoveert voormalig Creative Director Dan Bull tot Executive Creative Director. 


In zijn nieuwe rol zal Dan leiding geven aan de creatieve output van de studio in Amsterdam, het werk van de creatieven om hem heen ondersteunen en de bredere creatieve beslissingen van het hele bedrijf bepalen. 


"It’s in our DNA to always push for better. Dan’s appointment will really help us to raise the bar for ourselves and our clients, yet again. Exciting times!" - Frank Nas, Managing Director

Foto: Dan Bull