NIMA lanceert Brand Design Community

Het Nederlands Instituut voor Marketing start met een community speciaal gericht op marketing en design.

Het NIMA, de Nederlandse vereniging van marketeers, is onlangs gestart met een nieuwe community speciaal gericht op marketing en design: de NIMA Brand Design Community.


Het doel van de community is om marketeers en ontwerpers samen te brengen zodat ze elkaar kunnen inspireren bij het vormen en vormgeven van merken om zo hun werk leuker, inhoudelijker en effectiever te maken. 

Odoo CMS - een grote afbeelding

Bestuur NIMA Brand Design Community: (v.l.n.r.) Felice Uiterwijk, Pieter Aarts, Roel Stavorinus en Ruud Boer / Fotograaf: Roland Geelen

Roel Stavorinus (voorzitter en zelfstandig merk- en designstrateeg): "Aanleiding was onder meer het opdrachtgeversonderzoek van BNO NextPack. Dit pilotonderzoek onder 129 klanten van ontwerpbureaus was geïnspireerd op het Engelse What Clients Think-onderzoek. De presentatie van de resultaten vond plaats tijdens een bijeenkomst, waarbij marketeers en ontwerpers het gesprek met elkaar aangingen. Dat bleek een waardevolle uitwisseling, waarvan de deelnemers vonden dat het zeker een vervolg moest krijgen. Ondertussen worden door de BNO voorbereidingen getroffen voor het vervolgonderzoek, maar tegelijkertijd constateerden wij dat er eigenlijk nog geen logische plek is waar designers en marketeers elkaar 'ontmoeten'."

Bestuur

Naast Roel Stavorinus wordt de NIMA Brand Design Community gerund en bestuurd door Felice Uiterwijk (marketingmanager Fairtrade Original), Pieter Aarts (principal experience consulting Epam Continuum) en Ruud Boer (Bataafsche Teeken Maatschappij).