#Trainingen

Onderzoek, analyse en strategie bij Brand Design

27.01.2023


03.30 - 11.30


BNO, WG Plein 600, 1054SK, Amsterdam


Voordat je als ontwerper het spreekwoordelijke potlood op papier zet, zorg je dat je weet wat je gaat ontwerpen en waarom. Bij het ontwerpen voor merken is het essentieel dat je weet voor wie je ontwerpt, met welk doel en in welke context je ontwerpen terecht komen en hoe ze daar het onderscheid maken.

In deze training leer je om na de briefing van je klant, onderzoek te doen, daar een analyse op los te laten en die te vertalen naar strategie. Hoe doe je onderzoek, hoe maak je de resultaten inzichtelijk, wat voor workshops kun je houden, hoe zet je die in elkaar en wat lever je uiteindelijk op (als startpunt voor je ontwerpproces)? 


Onderwerpen

  • Onderzoek naar de organisatie, concurrentie en doelgroepen en het visualiseren van de uitkomsten.

  • Werken met merkmodellen, zoals de brand key en het brand prisma

    ’.
  • Het bepalen van de persoonlijkheid van het merk aan de hand van archetypes.

  • Doelgroepen: het in kaart brengen van de markt en kiezen van een doelgroep.

  • Het beschrijven van personas.

  • Het ontwerpen van een workshop t.b.v. brand design.


Relatie met de training Strategisch Brand Design

Deze training is een vervolg op de training Strategisch Brand Design. Het is een concrete verdieping van het proces dat aan de orde komt in die training. Wat doe je concreet?

De training Strategisch Brand Design is theoritischer. In de training ‘onderzoek, analyse en strategie’ ga je veel meer zelf aan de slag met oefeningen. 


Kennis- of instapniveau

De training is goed te volgen als je al wat ervaring hebt met het ontwerpen voor merken en het doen van onderzoek of het houden van workshops aan het begin van zo’n traject.

Je kunt de training ook volgen als je de training Strategisch Brand Design nog niet gedaan hebt. Maar die specifieke training geeft wel een betere (theoretische) basis voor deze vervolgtraining.


Trainer

Deze training wordt verzorgd door Roel Stavorinus. Roel is zelfstandig merk- en designstrateeg gespecialiseerd in organisatie-identiteit en heeft ruimschootse ervaring op het gebied van merkvraagstukken. Hij werkt zowel aan de kant van de klant als aan de kant van creatieve bureaus en het is zijn persoonlijke missie om ontwerpers en marketeers dichter bij elkaar te brengen. 


Kosten

  • BNO-leden: 195 euro per persoon, per trainingsdag.

  • Niet-leden: 250 euro per persoon, per trainingsdag.

De bedragen zijn exclusief btw en transactiekosten. Catering (lunch) en benodigde materialen zijn bij de kosten inbegrepen.


Studie-uren bij- en nascholing

Deze trainingsdag is goed voor 7,5 studie-uren bij- en nascholing en is erkend als leermodule voor de noodzakelijke eindtermen van de Beroepservaringsperiode Interieurarchitecten (BEP).


Bijdrage studiekosten

Werkenden in de culturele en creatieve sectoren kunnen via Werktuig PPO een bijdrage aanvragen voor het mede financieren van hun professionele ontwikkeling. PPO staat open voor werknemers in loondienst en zzp'ers. 


De subsidie is ook inzetbaar voor verschillende onderdelen uit ons educatieprogramma en dus ook voor deze training! 


Aanmelden

Deze training zit helaas vol. Je kunt een mailtje sturen naar educatie@bno.nl voor een plekje op de reservelijst en de mailinglijst voor de aankondiging van de eerst volgende training Onderzoek, analyse en strategie bij Brand Design.